foto: Materiały prasowe
Reklama

Budowa zjazdu pod rondo oraz połączenie ul. Gospodarczej z Doliną Trzech Stawów – rozpoczynają się dwie kolejne, ważne dla rowerzystów, inwestycje. Prace przy obu rozpoczną się jeszcze w tym miesiącu. Ich koszt to łącznie blisko 4,5 mln złotych.

Zjazd pod rondo

W tym tygodniu zostanie przekazany plac budowy w celu rozpoczęcia prac przy inwestycji, która ułatwi ruch rowerowy pod rondem im. gen. Jerzego Ziętka. Nowa droga powstanie od strony nasypu wzdłuż ulicy Chorzowskiej, przy tzw. „Niebieskich Blokach”. Planowana jest tu budowa pochylni rowerowej umożliwiającej wygodny zjazd pod rondo i wyjazd spod niego. W pierwszej kolejności przebudowana zostanie część istniejących schodów, a w ich miejsce powstanie droga wewnętrzna w postaci ciągu pieszo-rowerowego. W celu zniwelowania istniejącej różnicy wysokości wynoszącej 3,2 m, planowana jest budowa ścieżki pieszo-rowerowej o długości 57,85 m i szerokości 4,1 m. Projekt przewiduje zachowanie nieprzerwanego dostępu do istniejącej windy, ponadto na płycie zostanie urządzony chodnik o szerokości 2,4 m. Wzdłuż trasy pojawią się barierki chroniące przed upadkiem. Aby zapewnić pieszym i rowerzystom łatwe poruszanie się, ścieżki zostaną oddzielone od siebie płaską granicą drogową. Całość ma być gotowa we wrześniu 2022 roku. Koszt tego przedsięwzięcia to ok. 3,4 mln zł.

Połączenie ul. Gospodarczej z osiedlem Paderewskiego

Jeszcze w tym miesiącu przekazany zostanie plac budowy Wykonawcy robót. Ścieżka połączy ulicę Gospodarczą (od tymczasowego przystanku autobusowego) z osiedlem Paderewskiego (ulice Graniczna i Pułaskiego). Trasa ma powstać wzdłuż ul. Pułaskiego oraz na terenie Doliny Trzech Stawów od skrzyżowania ul. Pułaskiego z ul. Graniczną do wiaduktu wzdłuż al. Górnośląskiej, a także wykonanie ciągu pieszo-rowerowego od tego wiaduktu do przejścia w rejonie węzła Murckowskiego w kierunku ul. Gospodarczej. Koszt inwestycji wynosi ponad 920 tys. zł. W tym tygodniu nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą. Planowany termin zakończenia prac to kwiecień 2022 roku. Długość tej trasy wyniesie około 1,5 km.

Trwające inwestycje rowerowe

Przypomnijmy, że obecnie trwa też budowa drogi rowerowej, która połączy śródmiejską strefę „TEMPO 30” z węzłem przesiadkowym Brynów. Ta trasa ma służyć rowerzystom podróżującym z południowych dzielnic  do ścisłego centrum Katowic. Powstająca droga dla rowerów połączy od południa istniejącą trasę w rejonie sklepu LIDL dwustumetrowym odcinkiem wzdłuż ulicy Jankego z węzłem przesiadkowym Brynów i dalej pobiegnie wzdłuż ulicy Kościuszki. Koszt tej inwestycji wyniesie 1,7 mln zł, a jej długość osiągnie około 1,4 km. Zakończenie całej inwestycji przewidywane jest na październik bieżącego roku.
Dodatkowo warto wspomnieć też o planowanej velostradzie prowadzącej od Giszowca w kierunku Centrum Przesiadkowego Brynów, z jednoczesnym połączeniem z terenami Katowickiego Parku Leśnego. W maju podpisany został akt notarialny w sprawie przejęcia przez Katowice gruntów po kolei piaskowej, należących do Spółki CTL Maczki-Bór. W lipcu ogłoszono przetarg na wybór projektanta, który opracuje dokumentację projektową. Złożone zostały 4 oferty. Trwają prace komisji przetargowej.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
15 + 11 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.