Przebudowywany odcinek ulicy Pszczyńskiej / fot. NDI
Reklama

Roboty na Giszowcu są gotowe na poziomie 70 procent, takie zaawansowanie rzeczowe określiło miasto w takcie Komisji Rozwoju Rady Miasta Katowice. Inwestycja miała być gotowa w pierwszej połowie tego roku, ale wiadomo, że nie będzie. Na zakończenie prac poczekamy do czerwca przyszłego roku, całość będzie też droższa. 

„Rozbudowa Drogi Krajowej Nr 81 od węzła autostrady A4 z DK 86 do budowanego węzła z ul. Armii Krajowej – etap I” była tematem, którym zajmowali się dzisiaj radni. Wyszło, że inwestycja jest znacznie droższa, a jej termin realizacji mocno się przesunął.

Będzie kosztować ponad 300 mln zł

Umowę z wykonawcą, konsorcjum z liderem NDI, podpisano w 2018 roku do tej pory była 9 razy aneksowana, a będzie po raz 10. Pierwotnie miała kosztować nieco ponad 247 mln zł brutto, obecnie opiewa na ponad 285 mln zł brutto. Dodatkowe roboty, które pojawiły się w trakcie realizacji inwestycji – czyli 10 aneks do umowy, który dopiero zostanie podpisany – to koszt 19 mln zł brutto. Chodzi o wzmocnienie gruntu.

„Kompleksowa przebudowa tego węzła drogowego zakończy się w pierwszej połowie 2021 roku” – informowało miasto Katowice. Dzisiaj wiadomo, że termin się przesunął i to mocno – na czerwiec 2022 roku.

„Robimy wszystko żeby dotrzymać zawitego terminu umowy, czyli koniec czerwca przyszłego roku. Mamy niepełny rok do zakończenia, nie jest to proste zadanie” – mówił Adam Kochański, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Katowice. „Większość problemów jest za nami, teraz jest kwestia tylko taka, żeby wykonawca swoimi mocami, które ma dosyć duże nie ukrywam, dotrzymał tego terminu” – dodał.

„Na dzień dzisiejszy mamy to mówiąc kolokwialnie poukładane” – przekonywał naczelnik Kochański radnych, gdy ci dopytywali o możliwe niedotrzymanie terminu czerwiec 2022 r.

Co z połączeniem z A4?

Nie ma na razie co liczyć na otwarcie połączenia między DK86 – ulicy Pszczyńską a autostradą A4. To będzie uruchomione prawdopodobnie dopiero pod koniec inwestycji, bo na chwilę obecną mogłoby sparaliżować ruch na i tak mocno obciążonej DK86.

„Ruch tranzytowy na osi Sosnowiec-Tychy by się totalnie zakorkował” – tłumaczyła radnym jedna z urzędniczek.

Pod koniec września natomiast zostanie uruchomiony zjazd z ulicy Pszczyńskiej w kierunku 73 Pułku Piechoty.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
23 − 19 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.