Pociąg na dworcu w Katowicach / fot. InfoKaotwice.pl
Reklama

Metropolia zapowiada, że zapłaci za nowe połączenia kolejowe m.in. z Katowic. Ale dopiero od przyszłego roku. Chodzi o trasy Katowice- Sławków oraz Gliwice- Bytom. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia jednocześnie zamierza utrzymać obecne dofinansowanie dla 48 połączeń.

„Kontynuujemy nasze działania w ramach podstawowego wariantu „zero” Koncepcji Kolei Metropolitalnej, który zakłada rozwój transportu kolejowego z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury. Od 2022 roku chcemy dać mieszkańcom Metropolii nowe możliwości podróżowania koleją” – tłumaczy Grzegorz Kwitek, członek Zarządu GZM. „Można powiedzieć, że to przełomowy moment. Do tej pory dofinansowywaliśmy połączenia, które zostały zaproponowane przez organizatora kolejowych przewozów pasażerskich, czyli Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Teraz to my, jako Metropolia, podtrzymując wolę obecnego poziomu finansowania pociągów, zaproponowaliśmy również listę nowych połączeń, które jesteśmy gotowi w całości sfinansować. Przygotowaliśmy również projekt rozkładu jazdy dla nowych, finansowanych przez GZM połączeń. Od początku to w pełni nasza inicjatywa” – dodaje.

Reklama

Na trasie Katowice-Sławków pojawi się 5 dodatkowych par pociągów. W sumie będzie ich 14 – w dni robocze pociągi mają kursować co godzinę. Drugi krok to reaktywacja połączenia Gliwice-Bytom, które jest zawieszone od 2013 roku. W sumie na trasę wyjedzie 15 par pociągów – co 1h będą jeździły w godzinach szczytu co 2h poza godzinami szczytu.

„Dodatkowo godziny kursowania pociągów mają zostać dopasowane m.in. do funkcjonowania podstrefy gliwickiej w ramach Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, tak aby pracownicy mogli dojechać do pracy i wrócić do domu” – zapowiada GZM.

„Powstanie Metropolii umożliwiło stworzenie platformy porozumienia pomiędzy wszystkimi podmiotami, które mają wpływ na kształt transportu kolejowego w Metropolii. Od kilku miesięcy prowadzimy rozmowy z gminami, Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego, który jest organizatorem kolejowych połączeń pasażerskich oraz przewoźnikami: Kolejami Śląskimi i Polregio” – podkreśla Grzegorz Kwitek. „Efektem naszych rozmów jest rozszerzenie oferty kolejowej dla mieszkańców Metropolii. Dostrzegamy duży potencjał w obu nowych połączeniach, które będziemy finansować” – dodaje członek Zarządu GZM.

Metropolia zapowiada, że będzie dalej dofinansowywać połączenia na głównych trasach: Gliwice-Katowice Dąbrowa Górnicza oraz Tychy-Katowice-Dąbrowa Górnicza. W 2021 roku przeznaczyła na 48 połączeń kwotę 9,2 mln zł.

Reklama

2 KOMENTARZE

  1. Dziękuję za zlikwidowanie jednego kursu Kolei Śląskich do Katowic z Łazisk Średnich.
    Ten jeden jedyny pociąg był oknem na świat, bo po pięciu minutach jazdy umożliwiał w Tychach przesiadkę na np. pendolino do Warszawy , czy leo do Prahy.
    Teraz z bambetlami trzeba wlec się z przesiadką autobusem ponad godzinę.
    Dziękuję za troskę.

  2. Rozszerzenie oferty rozpoczęto od likwidacji jedynego połączenia kolejowego Łazisk Średnich z Tychami… to na Górnym Śląsku chyba, a może się mylę?
    Zamiast pięciu minut do Tych skąd możnako tynuować podróż gdziekolwiek, teraz godzina z przesiadką autobusem.
    Dzięki za troskę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
14 − 11 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.