Katowice wypowiedziały otwartą wojnę kierowcom niewłaściwie parkującym w Śródmieściu i Koszutce. Akcja na razie – do 9 maja – skupia się na informowaniu kierowców za pomocą ulotek o niewłaściwym parkowaniu pojazdu w danym miejscu, po 10 maja będą już mandaty oraz blokady na koła dla łamiących przepisy. Ile w sumie kosztuje akcja?
„Przeprowadzenie akcji „Wyzwanie: parkowanie!” jest konieczne, bo jak pokazują codzienne obserwacje i nasze statystyki, wielu kierowców parkuje w miejscach do tego niewyznaczonych, blokując ruch pieszy, utrudniając dojazd do budynków pojazdom służb miejskich lub ratunkowych, czy rozjeżdżając zieleń – mówi Piotr Piętak, zastępca komendanta Straży Miejskiej w Katowicach. Po 10 maja akcja ma zostać przeniesiona także na inne dzielnice.
Z informacji uzyskanych od Urzędu Miasta Katowice wynika, że koszty akcji wyglądają następująco:
Billboardy – 1 662,30 złotych brutto
Realizacja 5 filmów w ramach kampanii „Wyzwanie – parkowanie” – 21 525,- złotych brutto – w trakcie realizacji ( każdy film w kolejnym tygodniu)
Ulotki – 730,- netto
Wszystkie projekty zostały przygotowane przez UM Katowice bez kosztowo
Jeden z filmów został już opublikowany w mediach społecznościowych miasta:
Doszliśmy do punktu, w którym należy powiedzieć „dość”. Dlatego dziś w #Katowice ruszamy z akcją „Wyzwanie: parkowanie!”. Sam jej tytuł jest przekorny, bo pokazuje, że dla niektórych osób zaparkowanie samochodu staje się swojego rodzaju wyczynem – mówi prezydent @KrupaMarcinpl pic.twitter.com/4J41ghSkBm
— Katowice PressOffice (@BiuroPrasoweKce) April 28, 2021