S1 / fot. GDDKiA
Reklama

GDDKiA chce budować fragment S1 pomiędzy Bieruniem a Oświęcimiem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wysłała do konsorcjum firm Porr i Mota-Engil Central Europe zaproszenie do udziału w negocjacjach w sprawie udzielenia zamówienia z wolnej ręki. To przyśpieszyłoby znacznie podpisanie umowy na obwodnicę Bierunia.

Konsorcjum już realizuje odcinek S1 na odcinku Oświęcim-Dankowice. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki umożliwiają przepisy.

Reklama

„Takie zamówienie ma polegać na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych. Warunkiem koniecznym jest jednak przewidzenie takiej możliwości w podstawowym zamówieniu i być zgodne z jego przedmiotem, a całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości” – informuje GDDKiA.

2,9 km nowej drogi

Negocjacje dotyczą zaprojektowania i budowy fragmentu drogi ekspresowej S1 o długości ok. 2,9 km, odcinka drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o długości ok. 2 km, drogi klasy Z (zbiorczej) – pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia (dojazdu do ul. Jagiełły) – o długości ok. 2 km, węzła Bieruń oraz pięciu obiektów inżynierskich.

„To umożliwi skomunikowanie nowej drogi S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi DK44. Negocjacje będą również dotyczyły czasu uzyskania przejezdności w zakresie trasy głównej S1 oraz obwodnicy Bierunia w ciągu DK44” – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Jak dobrze pójdzie możliwe, że umowę uda się podpisać w II kwartale tego roku.

S1 ma być w całości przejezdna w 2023 roku? Nie będzie

Żeby osiągnąć najważniejszy cel inwestycji w postaci przejezdnego połączenia istniejącej drogi ekspresowej S1 na odcinku pomiędzy Mysłowicami (węzeł Kosztowy II) a Bielskiem-Białą (węzeł Suchy Potok), w lutym GDDKiA unieważniła trwające ponad rok postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy pierwszego odcinka.

„Wobec zaawansowania realizacji dwóch zadań w ramach budowy S1 pomiędzy Oświęcimiem a Bieskiem-Białą rozstrzygniecie postępowania przetargowego na pierwszy odcinek, spowodowałoby przesunięcie w czasie zakończenia realizacji robót budowlanych w ramach pierwszego odcinka, co najmniej o rok. Przypominamy, że na odcinek środkowy pomiędzy Oświęcimiem a Dankowicami oraz odcinek południowy pomiędzy Dankowicami a Bielskiem-Białą umowy zostały już podpisane w 2020 roku z przewidywanym terminami zakończenia realizacji odpowiednio 14 sierpnia oraz 3 listopada 2023 r.

Obecnie trwa przygotowanie dokumentacji do kolejnego przetargu, który ma zostać ogłoszony.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
16 + 10 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.