Okienko ZUS / fot. ZUS

ZUS w Katowicach ponownie przyjmuje petentów. Tak jak dotychczas obsługa klientów będzie odbywać się w godzinach od 8.00-15.00 od poniedziałku do piątku. Reżim sanitarny jednak ciągle obowiązuje.

Osoby odwiedzające ZUS są wpuszczane do wewnątrz pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

„Zwracamy się z prośbą do naszych klientów, aby odwiedzali nasze placówki tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Uruchomiliśmy szereg dodatkowych usług dla naszych klientów, które pozwalają na załatwienie spraw w ZUS bez wychodzenia z domu, bez narażania się na kontakt z innymi osobami” – mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.

Jednym z proponowanych rozwiązań jest możliwość wideorozmowy z pracownikiem ZUS (www.zus.pl/e-wizyta). Wystarczy mieć dostęp do interentu, smartfon lub komputer z kamerką i w ten sposób online zapytać o swoją sprawę w ZUS lub skorzystać z porady. Korzystanie z takiej wizyty jest bardzo proste, nie trzeba mieć jakiś wyjątkowych umiejętności informatycznych.

Osoby, które chciałyby na miejscu w placówce porozmawiać z ekspertem ZUS, mogą takie spotkanie zamówić telefonicznie dzwoniąc pod nr telefonu 32 349 06 81 (dla terenu podległego Oddziałowi Chorzów). W trakcie rozmowy wskazujemy dogodny dla nas dzień i godzinę spotkania, placówkę, w której ma się odbyć wizyta, a także kilka informacji dotyczących zamawiającego wizyty, m.in. dane osobowe czy numer telefonu komórkowego.

Mając zaplanowaną wizytę – mamy pewność, że danego dnia o wskazanej godzinie pracownik ZUS będzie do naszej dyspozycji, bez wcześniejszego oczekiwania na dostępność obsługi na SOK. Więcej informacji na temat telefonicznego umawiania wizyt ZUS można znaleźć pod adresem https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/zarezerwuj-wizyte

Umówić wizytę w ZUS można także poprzez Platformę Usług Elektronicznych. Sami wybieramy dogodną dla nas porę spotkania w urzędzie, bez oczekiwania. Osoby, które posiadają konta na PUE ZUS większość swoich spraw mogą załatwić zdalnie, przez internet, tą drogą mogą również składać wnioski i dokumenty do ZUS.

„Te rozwiązania przygotowaliśmy z myślą o wygodzie i łatwym dostępie do naszych usług, zwracając szczególną uwagę na bezpieczeństwo i komfort naszych klientów. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej, gdy dla własnego bezpieczeństwa powinniśmy zachować odpowiedni odstęp od innych osób, a także unikać większej grupy ludzi. Dlatego bardzo zachęcamy do korzystania z tych różnych form kontaktu z ZUS” – dodaje rzeczniczka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
17 + 12 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.