foto: Materiały prasowe
Reklama

Nowa instalacja na katowickim Rynku w najbliższych dniach będzie zyskiwać kolejne elementy nawiązujące do 17 celów zrównoważonego rozwoju. W tym tygodniu pojawiła się prezentacja celów „Koniec z ubóstwem” i „zero głodu”, a wraz nimi rozpoczęła się zbiórka na rzecz Stowarzyszenia Domu Aniołów Stróżów.​

– Katowice, jako gospodarz Światowego Forum Miejskiego (WUF11), po raz kolejny będą angażować się w dyskusję o problemach współczesnych miast. Analiza działań Katowic na wielu płaszczyznach: społecznych, gospodarczych i środowiskowych, dokonana przez nas pod kątem siedemnastu celów zrównoważonego rozwoju, pomoże nam lepiej przygotować się do wydarzenia, które będziemy gościć już za dwa lata – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Chcielibyśmy już teraz podzielić się z mieszkańcami efektami naszych badań, zwłaszcza że jak twierdzą ci, którzy własnym imieniem podpisali tę agendę, jest ona „kartą praw dla ludzi i naszej planety w XXI wieku” – dodaje prezydent.

Reklama

Przedstawione przez ONZ cele są niezwykle ambitne i stawiają przed nami poważne wyzwanie. Z jednej strony stanowią kontynuację Milenijnych Celów Rozwoju, zwłaszcza w obszarach, które nie zostały wówczas osiągnięte, z drugiej znów – zostały przygotowane na podstawie wyników przeprowadzonych wcześniej konsultacji społecznych, przy zaangażowaniu wielu podmiotów na świecie, których głosy koncentrowały się na potrzebach najbiedniejszych i najsłabszych jednostek. Co nie mniej ważne, cele zostały opracowane z poszanowaniem prawa międzynarodowego oraz bazują na Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, międzynarodowych traktatach dotyczących praw człowieka oraz innych dokumentach strategicznych.

Kampania 17 celów zrównoważonego rozwoju

Według planów Katowic kampania informująca o tym, jak miasto realizuje siedemnaście celów zrównoważonego rozwoju, będzie trwała przez najbliższych 15 tygodni. – Co tydzień będziemy prezentowali jeden-dwa cele wraz z konkretną informacją o tym, w jaki sposób miasto podejmuje dane wyzwanie – mówi Marta Chmielewska, naczelnik wydziału promocji.

Pierwsze sygnały o rozpoczętej przez Miasto akcji pojawiły się już z końcem czerwca. W przestrzeni miasta zostały wówczas zaprezentowane bilbordy, których treść zmieniała się co tydzień, kierując uwagę mieszkańców ku siedemnastu celom wskazanym w AGENDA2030.

Na rynku, w miejscu zajmowanym zimową porą przez lodowisko, pojawiła się dedykowana kampanii instalacja, udekorowana elementami zieleni, wykonana z surowców pochodzących z recyklingu, która stanie się jednym z narzędzi służących do zobrazowania działań miasta. Głównym jej elementem jest sześcian o wymiarach ok. 2,5 m, na którym pojawiać się będą w cyklu kilkudniowym kolejne informacje o celach realizowanych przez Miasto. Każdemu celowi zostanie przyporządkowany nowy element instalacji, którego zadaniem będzie prezentacja konkretnych działań. Częścią instalacji jest też podświetlana mapa świata, która zasilana jest bateriami słonecznymi.

Kampania prowadzona będzie również w intrenecie. Działania Katowic, prezentowane
w przestrzeni miejskiej, będą równocześnie przedstawiane w mediach społecznościowych
z wykorzystaniem logotypu i ikon dedykowanych projektowi. Kolejne odsłony kampanii, wraz z informacją o działaniach jej towarzyszących, będzie można śledzić na wuff11.katowice.eu oraz na miejskich profilach społecznościowych. Poza tym każdy z podmiotów w mieście, realizujących konkretne cele zrównoważonego rozwoju, otrzyma specjalną dedykowaną etykietę informującą o jego zaangażowaniu w działania wskazywane przez ONZ jako priorytetowe w globalnym rozwoju, którą będzie mógł nakleić w widocznym dla innych miejscu.

Kampania zakończy się 31 października. – Nie jest to termin wybrany przypadkowo – wyjaśnia prezydent Marcin Krupa. – Obchodzimy wówczas ustanowiony przez ONZ Światowy Dzień Miast. Termin ten wydaje się więc być doskonały dla podsumowania projektu realizowanego z myślą o mieszkańcach. Na ten czas zaplanowaliśmy dla katowiczan pewną niespodziankę. O jej szczegółach poinformujemy jednak w stosownym czasie – dodaje prezydent.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
22 − 3 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.