Od wielu lat mówi się o potencjalnej budowie linii tramwajowej wzdłuż al. W. Roździeńskiego, która połączyłaby Katowice i Sosnowiec, biegnąc przez Bogucice i Dąbrówkę Małą. Linia tramwajowa miałaby odciążyć tę drogę oraz dać alternatywę dojazdu do centrum Katowic mieszkańcom Dąbrówki, Bogucic i Burowca. Pod koniec roku mamy poznać proponowane warianty trasy. Przetarg na opracowanie wykonawcy studium przedprojektowego ogłosiły Tramwaje Śląskie.

Plany budowy takiego tramwaju pojawiły się już kilka lat temu. Od lat o budowę zabiegają także mieszkańcy Burowca, Dąbrówki i Bogucic. Władze Sosnowca kilka lat temu zadeklarowały wprost, że popierają ten projekt i są gotowe go współfinansować. Propozycja dotyczy połączenia centrum Katowic, przez dzielnice Bogucice i Dąbrówkę Małą wzdłuż al. Roździeńskiego – z obsługą centrów handlowych – w kierunku wschodnim. Pierwotnie planowane trzy możliwe miejsca włączenia do istniejącej linii tramwajowej w Sosnowcu: w rejonie pętli w Milowicach, na wysokości centrum logistycznego (działka po sklepie Real) lub przez ul. Borki i ul. Kresową do ul. Piłsudskiego w Sosnowcu.

– W nawiązaniu do pisma (…) dotyczącego interpelacji w sprawie zabezpieczenia terenów pod linię tramwajową wzdłuż al. Roździeńskiego uprzejmie informuję, że z informacji uzyskanych od spółki Tramwaje Śląskie S.A. wynika, iż aktualnie trwa procedura wyboru wykonawcy studium przedprojektowego budowy linii tramwajowej łączącej Sosnowiec, dzielnica Milowice z północnymi dzielnicami Katowic. W opracowanym dokumencie przedstawione zostaną warianty nowej trasy tramwajowej wraz z uwarunkowaniami terenowo-prawnymi i technicznymi dla realizacji każdego z nich. Zakładany czas wykonania opracowania to IV kwartał 2020 roku. – podkreślił w piśmie z 31 stycznia br. wiceprezydent Mariusz Skiba.

Reklama

Mają zostać przeprowadzone badania ruchowe oraz kosztorysy dla trzech wariantów przebiegu linii tramwajowej. Dzięki nim powstanie też analiza finansowo-ekonomiczna, a następnie studium przedprojektowe dla rekomendowanego wariantu.

5 KOMENTARZE

  1. do 1 kwietnia jeszcze daleko niech pan Krupa sobie jaj nie robi poza obiecywaniem to nic nie potrafi !!!!! gdzie jest tramwaj na Piotrowice ?!!!

  2. Wydamy pieniądze na plany / projekty, a później będzie jak z linią na południe. Ale lepiej nie krakać, bo ta linia powinna sprawdzić się lepiej niż podróż busem w korkach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
18 + 1 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.