Bezpłatne autobusy pojadą na odcinku kilkuset metrów. W rejonie, gdzie się korkuje. Chodzi o odcinek pomiędzy dworcem PKP a Węzłem Przesiadkowym Sądowa, który zastąpi w tym roku wysłużony dworzec na ulicy Piotra Skargi. Dzisiaj ruszają odbiory nowej inwestycji wartej ponad 56 mln zł.
Pasażerowie, którzy wysiądą z autobusu na ul. Sądowej – pierwsi już w II kwartale tego roku – będą mieli problem z dotarciem do dworca PKP. O ile pieszo w przypadku niewielkiego bagażu jest to wykonalne, tak z większym bagażem może być już trudno. Zwłaszcza, że na trasie do dworca chodnik jest wąski i bywa, że okupowany przez samochody.
– Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z ZTM w zakresie uruchomienia bezpłatnych autobusów pomiędzy wspomnianą nową inwestycją a dworcem autobusowym komunikacji miejskiej. Już dziś autobusy, które kończą bieg na dworcu PKP przed rozpoczęciem kolejnego kursu odbywają postój w rejonie ul. Sądowej – więc i tak korzystają z tej trasy. Chcemy je wykorzystać, by podróżni udający się często w daleką podróż, z bagażem nie musieli pieszo pokonywać trasy pomiędzy dworcami, dlatego rozpoczęliśmy rozmowy z metropolią. O ich wynikach będziemy informować – tłumaczy Ewa Lipka, rzecznik katowickiego magistratu.
Pierwotnie inwestycja miała być gotowa w połowie grudnia 2019 roku, obiekt został zgłoszony do odbiorów 24 stycznia, te mają dzisiaj ruszyć.
Dodatkowo w ramach inwestycji wykonano klatkę schodową. Według magistratu jest niezbędna do bezpiecznej obsługi urządzeń i sterowania oświetleniem na dachu, a także bieżącego utrzymania dachu w tym m.in. odśnieżania. Dodatkowo na klatce zamontowany zostanie neon informujący o nazwie węzła.
– Koszt wykonania klatki schodowej to 473, 3 tys. zł, a jej wykonanie nie miało istotnego wpływu na termin zakończenia inwestycji – poinformowało miasto.
Węzeł Sądowa trzeba też wyposażyć i oddać w administrację miejskiej jednostce.
– Trwają analizy i finalizowany jest wybór formy prawnej powierzenia podmiotowi komunalnemu administrowania dworcem. Ostateczny koszt inwestycji będzie znany po rozliczeniu robót na podstawie dokumentacji powykonawczej – podkreśla Ewa Lipka.
W ramach inwestycji przebudowany został również układ drogowy w tym rejonie – powstała ścieżka rowerowa, buspas oraz nowe chodniki, ale nie w kierunku dworca PKP.
Banda g……zarzadza tym miastem wiec czego sie dziwic!!!!
Nie rozumiem tego głupiego argumentu – jest wąsko i chodnik jest okupowany przez samochody. To niech postawią barierki i nie będzie okupowany, chodnik jest dla pieszych!
Przy tym aucie na zdjęciu z jakim bagażem trzeba iść żeby się nie zmieścić ? Z fortepianem ?
helikopter trzeba było dać darmowy!! Kto to wszystko planuje i jeszcze za to dostaję pieniądze?
Co za dziwne miasto !!!!! Kto tu rzadzi chyba nikt !!! Miasto teorytycznego zarzadzania!!! Nic sie nie da!!! He he wszyscy od prezydenta powini sie podac do dymisji za to ze nic nie robia i nic sie nie da !!! Od 20 lat buduja baseny zeczywiscie miasto wielkich wizualizacji nic wiecej wstyd !!!!!
Cytat: Zwłaszcza, że na trasie do dworca chodnik jest wąski i bywa, że okupowany przez samochody.
To co robi milicja i straż miejska? Wystarczy odholować i skasować mandat.
Tory „za płotem”. A może mały peron i jeden wagon pociągu, który dowiezie bezpśrednio na dworzec PKP? Bez korków
A miał być ruchomy chodnik. I co?