Budowa centrum przesiadkowego "Sądowa" / fot. UM Katowice

Poważne utrudnienia w centrum Katowic. Przez budowę Centrum Przesiadkowego „Sądowa”. Kierowcy będą mieli sporo problemów, ponieważ ulice zostaną częściowo zamknięte. Budowa Centrum Przesiadkowego, z którego będą korzystały autobusy dalekobieżne wchodzi w nowy etap.

– Wykonawca wchodzi w etap przebudowy układu dróg, w tym ulicy Goeppert-Meyer. Przybudowa tej ulicy będzie trwała etapami od 8 kwietnia 2019 roku do końca listopada 2019 roku. W pierwszym etapie wdrożona zostanie Tymczasowa Organizacja Ruchu, polegająca na czasowym  zamknięciu połowy szerokości ul. Goeppert-Mayer  od skrzyżowania z ulicą Sądową do skrzyżowania z ulicą Jana Sobieskiego. Ruch będzie prowadzony na tym odcinku po jednym pasie w obie strony. Równocześnie zostaje zamknięta ulica Sądowa od Placu Wolności do skrzyżowania z Goeppert Meyer – zapowiada Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta Katowice.

Prace związane są z przebudową ul. Goeppert – Mayer oraz ul. Jana III Sobieskiego, a także wykonaniem sieci kanalizacyjnej oraz elektrycznej/teletechnicznej. Sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic Sądowa i Goeppert-Mayer będzie wyłączona, natomiast odcinek ul. Sądowej od Placu Wolności będzie dwukierunkowym sięgaczem, zapewniającym dojazd do przyległych obiektów m.in. Sądu. Objazd z Placu Wolności do ul. Sądowej poprowadzony będzie jak wcześniej – ulicą Gliwicką, z jednoczesną zmianą programu sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic Gliwicka, Grundmanna i Goeppert-Mayer.   Autobusy z Placu Wolności w dalszym ciągu kierowane będą na fragment ul. 3 Maja pomiędzy Placem Wolności i ul. Słowackiego. Kolejne zmiany w organizacji ruchu w tym rejonie nastąpią w drugiej połowie czerwca.

Reklama

– Prowadzone są intensywne prace związane z montażem konstrukcji stalowej wiaty peronowej, natomiast w połowie kwietnia rozpocznie się montaż zadaszenia z paneli dachowych podświetlanych listwami LED. Budynek Obsługi Podróżnych natomiast ma już wykonane instalacje sanitarne oraz elektryczne, rozpoczęto prace posadzkarskie – podsumowuje stan robót Łukasz Majchrowski, kierownik budowy z firmy Budimex SA.

Przypomnijmy, że Centrum Przesiadkowe „Sądowa” będzie obsługiwało autobusy dalekobieżne zarówno krajowe, jak również międzynarodowe. Będzie to alternatywa dla przewoźników oraz pasażerów obecnie korzystających z prywatnego dworca przy ulicy Piotra Skargi.

Projekt zakłada budowę centrum przesiadkowego, obejmującego budynek obsługi pasażerskiej, wiatę peronową, wiatę rowerową, wiatę przystankową oraz otwarty parking samochodowy dla 50 samochodów. Budynek oprócz obsługi podróżnych będzie pełnił funkcję handlowo-usługową. Funkcję handlową będą pełnić punkt sprzedaży biletów (kiosk), bar wraz z miejscami siedzącymi oraz pomieszczenie sprzedaży biletów transportu międzynarodowego. Funkcję usługową pełnić będzie zlokalizowana na parterze przechowalnia bagażu i poczekalnia dla pasażerów transportu lokalnego oraz większa, zlokalizowana na piętrze dla pasażerów transportu międzynarodowego. Termin zakończenia prac budowlanych na tej inwestycji to koniec bieżącego roku. Wykonawcą inwestycji jest firma Budimex z Warszawy, a jej wartość to 57 mln zł (w tym dofinansowanie wynosi ponad 30 mln zł).

W Katowicach obecnie trwa budowa jeszcze dwóch centrów przesiadkowych – w Zawodziu i Brynowie, a z pierwszego w Ligocie mieszkańcy mogą w pełni korzystać od kilku tygodni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
21 + 28 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.