Mapa utrudnień drogowych

Od 14 lutego kolejne utrudnienia w Katowicach. Trwa przebudowa węzła drogowego na DK81. W związku z tym konieczne jest wprowadzenie kolejnych zmian w organizacji ruchu. – Mieszkańcy południowych dzielnic Katowic po zakończeniu przebudowy odczują ogromną poprawę – deklaruje prezydent Katowic. 

– Wykonawca przystąpi do prac po północnej stronie ul. Kościuszki, gdzie wykona m.in. mury oporowe, podpory wiaduktów oraz sieci uzbrojenia podziemnego, które pozwolą zrealizować w tym miejscu dwupoziomowe skrzyżowanie – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta. – W związku z zakresem prac od czwartku 14 lutego największe zmiany czekają pieszych. Chodnik wzdłuż ul. Armii Krajowej od strony Mikołowa na odcinku od ul. Robotniczej do przystanku autobusowego „Piotrowice Fabryka Maszyn 3” zostanie wyłączony za wyjątkiem dojść do posesji. Dlatego osoby udające się na ten przystanek będą musiały skorzystać z wyznaczonych obejść drugą stroną ul. Armii Krajowej do utworzonego przejścia dla pieszych na wysokości tego przystanku – wyjaśnia rzecznik i dodaje, że przystanki, za wyjątkiem znajdującego się na ul. Kościuszki, dla pasażerów jadących w stronę Mikołowa pozostają w starych niezmienionych lokalizacjach.

Przystanek „Fabryka Maszyn 1” zostanie przeniesiony poza obszar prac prowadzonych wzdłuż ul. Kościuszki, na której także zostanie przesunięty ruch kołowy. Samochody będę korzystać z tymczasowej jezdni, przy czym utrzymane zostają cały czas po dwa pasy w każdym kierunku jazdy.

Przypomnijmy, że na DK81 trwa przebudowa dwóch dużych węzłów drogowych o wartości ponad 310 milionów złotych, z czego 260 milionów złotych – to pozyskane dofinansowanie zewnętrzne.

Jednym z przebudowywanych węzłów to właśnie skrzyżowanie ul. Kościuszki z ul. Armii Krajowej. Powstanie tu dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowanie. Prace budowlane trwają od początku 2018 roku i zakończą się pod koniec tego roku. –

– Mieszkańcy południowych dzielnic Katowic po zakończeniu przebudowy odczują ogromną poprawę. Jedną z podstawowych kwestii jest oddzielenie ruchu tranzytowego od komunikacji lokalnej – deklaruje prezydent Marcin Krupa.

W ramach przebudowy powstanie tunel, dzięki któremu jadąc z centrum w kierunku Mikołowa nie będziemy zatrzymywać się na tym skrzyżowaniu oraz dwupasowe rondo, które będzie bezpiecznym rozwiązaniem dla poruszających się pomiędzy Piotrowicami, a Ligotą. To wszystko docelowo sprawi, że po Katowicach będzie się podróżowało szybciej i bardziej komfortowo.

Przypomnijmy, że trwają także prace przygotowawcze w Giszowcu, niezbędne do wykonania, przed przystąpieniem do robót zasadniczych  Nowy bezkolizyjny węzeł drogowy powstanie w rejonie skrzyżowania ul. 73 Pułku Piechoty (DK 81) z ul. Pszczyńską (DK 86) i linią kolejową. Wykonawca zrealizuje także rozbudowę węzła drogowego „Kolista” – ulicy Pszczyńskiej (DK 86) z ulicami 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą i linią kolejową.  Ulica Pszczyńska (DK86) podlegać będzie rozbudowie na odcinku od węzła Murckowska z autostradą A4 do rejonu ul. Górniczego Stanu, w tym rozbudowane zostaną istniejące przejścia podziemne dla pieszych.

Piesi zyskają połączenia ul. Kolistej pod wiaduktem w ciągu ul. Pszczyńskiej oraz połączenia pomiędzy przystankami autobusowymi. Rowerzyści natomiast zyskają ścieżkę rowerową po zachodniej stronie ul. Pszczyńskiej oraz ciągi pieszo-rowerowe poprzeczne do ul. Pszczyńskiej. Ponadto, poprzez modernizację skrzyżowania ulic: Pszczyńskiej (DK 86), 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolistej, usprawnione zostanie skomunikowanie ponadlokalne i regionalne obszaru południowej części aglomeracji katowickiej z jej strefą centralną oraz miejskiego obszaru południowo-wschodniej części Katowic, w zakresie połączenia z drogami krajowymi oraz centrum miasta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
1 + 29 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.