Informator miejski "Nasze Katowice" / fot. InfoKatowice.pl

Trzy oferty wpłynęły na druk gazety miejskiej. Przed wyborami jej nakład wzrósł znacznie, teraz też rośnie. Za wydawanie gazety „Nasze Katowice”,  pełnej miejskich sukcesów zapłacą mieszkańcy. Wpłynęły trzy oferty na jej druk i kolportaż.

Jeszcze w 2017 roku miasto Katowice wydawało 40 tys. gazet miesięcznie, w roku wyborczym (2018) ta liczba wzrosła do 140 tys. miesięcznie i to ma się zmienić – trwa postępowanie przetargowe w tej sprawie.

W 2019 roku miasto Katowice chce miesięcznie drukować 149 tys. gazet. Każda z gazet ma mieć 24 strony, a w sumie będzie 13 numerów (12 normalnych i 1 specjalny).

Reklama

Miasto na druk i kolportaż chce przeznaczyć ponad 839 tys. zł. Oferty, które wpłynęły opiewają na: ponad 876 tys. – Warsaw Media House, ponad 707 tys. zł Lumnia Grupa Wydawnicza oraz na ponad 620 tys. zł Polska Press. Na ostateczne wyniki przetargu musimy jeszcze poczekać.

143,3 tys. gazet ma trafić do skrzynek mieszkańców, miasto nawet określiło dokładnie 1002 ulice, na których w Katowicach ma być kolportowana gazeta. „Nasze Katowice” mają trafić też do 74 punktów na terenie miasta – m.in. filie biblioteki, siedziba Urzędu Miasta Katowice, Miejskie Domy Kultury.

Swoje obawy, co do wydawania gazet przez samorządy wyraził Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar, który mówił o zagrożeniu dla wolności słowa. Samorządy kreują pozytywne informacje na swój temat, a następnie dostarczają je „na tacy” mieszkańcom, w dodatku de facto na ich koszt.

– Uzurpowanie przez biuletyny samorządowe roli gazet wiąże się niejednokrotnie z utrudnianiem dostępu do informacji dziennikarzom prasy prywatnej, co jest podważeniem fundamentalnej zasady wolności słowa i prawa dostępu obywateli do informacji publicznej – wskazał Adam Bodnar. To już się dzieje w Katowicach.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
6 − 5 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.