Reklama

Mieszkaniec zapytał ile miasto wydaje na artykuły sponsorowane i  trafił w dziesiątkę, bo jak się okazało Urząd Miasta Katowice pod kierownictwem Marcina Krupy wydaje duże pieniądze na tego typu zakupy.

Sebastian Pypłacz, bloger, działacz Stowarzyszenia BoMiasto, który aktywnie wspiera kampanie Jarosława Makowskiego, ale sam w wyborach startować nie zamierza zapytał w Urzędzie Miasta Katowice ile w czerwcu i lipcu 2018 roku magistrat wydał na artykuły sponsorowane.

Reklama

– Od kilku miesięcy, czyli na chwilę przed oficjalną kampanią, Prezydent Marcin Krupa pojawiał się w mediach częściej niż zwykle. Były to „występy” w mediach lokalnych i ogólnopolskich, w których to Prezydent chwalił się tym, jak to pod jego rządami Katowice się rozwinęły. Dla jasności: były to artykuły, wywiady i audycje sponsorowane – tłumaczy Sebastian Pypłacz na Facebooku. – 10 lipca zapytałem Urząd Miasta Katowice o to jak przedstawiają się sumy wydawane na artykuły sponsorowane w czerwcu i lipcu tego roku. Dla porównania poprosiłem o dane sprzed roku za ten sam okres – dodał.

Co się okazało, w czerwcu 2018 miasto wydało ponad 126 tys. zł na artykuły sponsorowane. Miesiąc później już ponad 132 tys. zł. W tych samych miesiącach 2017 roku Katowice wydały ponad 36 i 45 tys. zł.

Wcześniej informowaliśmy o występie prezydenta w Facebookowym programie Macieja Orłosia. Rozmowa kosztowała miasto ponad 15 tys. zł. Prezydent też niedługo później pojawił się w programie Onet Rano, budżet Katowic kosztowało to ponad 24 tys. zł.

Co ciekawe w roku wyborczym Katowice stały się dużym graczem medialnym. Od 2018 roku miasto postanowiło wydawać nie 40 tys. jak wcześniej, a 140 tys. egzemplarzy „Naszych Katowic” – gazety miejskiej. Ta pełna sukcesów magistratu i prezydenta jest kolportowana do mieszkańców.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
25 + 11 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.