W Katowicach już można wypożyczyć 30 elektrycznych skuterów. Udostępnij je ING Bank Śląski, który nawiązał współpracę z firmą Jeden Ślad – siecią elektrycznych skuterów miejskich. Wkrótce liczba dostępnych pojazdów na terenie Katowic zwiększy się do 50.
– Prędkość maksymalna skuterów elektrycznych to 45 km/h a realny zasięg jazdy ok. 50 km od pełnego naładowania. W bagażniku każdego skutera są dwa kaski w rozmiarach M i L oraz jednorazowe czepki ochronne dla zachowania higieny – informuje Joanna Majer – Skorupa z ING Banku Śląskiego.
Ze skuterów może korzystać każdy, kto zarejestruje się w aplikacji „JedenSlad” i zaakceptuje zasady wynajmu skuterów. Co trzeba zrobić, żeby skorzystać ze skuterów?
- Zainstalować aplikację „JedenSlad” na swoim telefonie (iPhone, Android);
- Utworzyć i aktywować swoje konto (potrzebny dowód osobisty);
- Zapoznać się z zasadami użytkowania pojazdów;
- Wybrać plan opłat optymalny dla swoich potrzeb.
Taryfy według użytkowania
Skutery można wypożyczać według planów taryfowych. Żeby dołączyć do systemu trzeba opłacić opłatę weryfikacyjną 49 zł następnie w ciągu 14 dni możemy przejechać za darmo 60 minut. Następnie decydujemy, czy chcemy zostać w systemie, czy odchodzimy. Gdy odejdziemy to nasza opłata weryfikacyjna jest zwracana, gdy zostaniemy, to otrzymamy 150 darmowych minut.
Następnie wybieramy taryfę. Prepaid – czyli płacimy wcześniej i wykorzystujemy przejazdy w cenie 69 groszy za minutę, Miejską – gdzie korzystamy od czasu do czasu, płacąc miesięcznie 59 zł, w tym otrzymujemy 100 darmowych minut, a każda kolejna to koszt 39 groszy. Jest też plan Codzienny, tutaj otrzymujemy 20 darmowych minut, a miesięcznie płacimy 89 zł. Za każdą dodatkową minutę 45 groszy.
ING Bank Śląski rozszerzył niedawno swoją flotę również o pierwsze samochody elektryczne. Bank kupił cztery w pełni elektryczne Nissany Leaf, z których na co dzień korzystają pracownicy ING w Katowicach oraz Łodzi. Bank zamierza dołączyć do floty kolejne egzemplarze w innych miastach.
Fajny pomysł, tylko mogliby się postarać trochę bardziej, jeśli chodzi o wybór dostawcy skuterów. Przecież z sharingu nie korzystają ludzie, którym jest zupełnie obojętne to, czym jadą. I nie jest prawdą, że jak elektryczny skuter, to musi być tandetny! Dużo lepszy poziom prezentują NIU albo Askoll – obydwa już do kupienia w Polsce 😉