Urząd Miasta Katowice kupił świadczenia promocyjne w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Miasto wydało na ten cel ponad 1,3 mln zł (netto). Umowę podpisano z organizatorem wydarzenia Polskim Towarzystwem Wspierania Przedsiębiorczości S.A. Urząd zapłacił m.in. za możliwość współorganizacji wydarzenia i „montaż flag i masztów z logiem Miasta na terenie Miasta”.
Tegoroczna edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego odbyła się dniach 14-16 maja i w liczbach robiła wrażenia. Ponad 150 sesji tematycznych, 900 prelegentów i rekordowa frekwencja wśród gości – 11,5 tys. uczestników, w tym ponad 700 przedstawicieli mediów. Dla mieszkańca Katowic EKG przede wszystkim oznaczał problemy z parkowaniem, bo Strefa Kultury była oblężona.
– Za nami wiele wartościowych dyskusji i wiele istotnych dla przyszłego kształtu Polski i Europy wniosków – powiedział, podsumowując jubileuszową edycję wydarzenia, Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP, inicjator Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Co miasto Katowice kupiło za dokładnie 1 300 813.01 (netto)? Sprawdziliśmy w dokumentacji z zamówienia. Otóż miasto w ramach pieniędzy wydanych na EKG zostało współgospodarzem wydarzenia oraz imprezy towarzyszącej – „EEC – Liderzy Przyszłości”.
To jednak nie wszystko. Miasto mogło liczyć także na: „umieszczenie logo Miasta w materiałach drukowanych dot. wydarzenia, umieszczenie logo Miasta w serwisie internetowym poświęconym wydarzeniu, umieszczenie roll-upów z reklama Miasta w miejscu odbywania się wydarzenia, projekcja logo Miasta na rzutnikach w miejscu odbywania się wydarzenia, możliwość prezentacji Miasta podczas wydarzenia, montaż flag i masztów z logiem Miasta na terenie Miasta”.
Odtajniamy umowę. Miasto przez 15 lat dopłaci ponad 90 mln złotych do Spodka