foto: Infokatowice.pl

Na drogę rowerową wzdłuż alei Korfantego jeszcze poczekamy. Mówiło się, że miała powstać w 2017 roku, ale nie powstała. Teraz znamy jej przebieg i przybliżony czas realizacji. Chodzi o drogę rowerową wzdłuż alei Korfantego, która ma połączyć Katowice z Siemianowicami Śląskimi. Wybrano wariant jej budowy.

Droga ma kosztować około 1,5 mln zł, ale trzeba będzie na nią jeszcze poczekać. W 2018 roku ma być zaprojektowana, ale jak podaje Urząd Miasta Katowice powstanie najpóźniej w 2020 roku. Realizację drogi uwzględniono w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta.

W lutym 2017 roku miasto przedstawiło dwie koncepcje drogi rowerowej, które konsultowano na Platformie Konsultacji Społecznych (PKS). Rowerzyści mieli swoje uwagi.

– Czy mogą Państwo doprojektować zjazdy na jezdnię/wjazdy z jezdni po obu końcach przedstawionej koncepcji tak, aby można było w rozsądny i przepisowy sposób wjechać bądź zjechać z tej drogi?
Obecnie przykładowo, jadąc od strony Siemianowic, żeby jechać ku centrum należy: przejechać na przeciwną stronę ulicy Korfantego, następnie przez ulicę Konduktorską, przeprowadzić rower przez przejście dla pieszych na ulicy Korfantego, wsiąść na rower i kontynuować jazdę ku centrum.
Jadąc od strony centrum ku Siemianowicom należałoby zjechać w Konduktorską, następnie w pierwszy zjazd do posesji, przejść chodnikiem do przejazdu dla rowerów i przekraczając najpierw Konduktorską, a następnie Korfantego jechać proponowaną drogą dla rowerów.
Podobne skomplikowane manewry należy wykonać po stronie Placu Alfreda dla kontynuacji przejazdu ku Siemianowicom – napisał z jeden mieszkańców.

– Brak jest możliwości korekty ścieżki umożliwiającej przejazd w kierunku Siemianowic Śląskich z uwagi na konieczność modyfikacji istniejącej/nowowybudowanej infrastruktury rowerowej, co jest poza zakresem niniejszej koncepcji – wyjaśnili urzędnicy.

Ostatecznie do realizacji  z dwóch planowanych dróg, wybrano koncepcję mieszaną.

– Wybrany został wariant hybrydowy koncepcji przewidujący przebieg po północno wschodniej stronie na odcinku od Pl. Alfreda do Karłowicza, a potem przejazd na drugą stronę Al. Korfantego i dalszy przebieg przy Skwerze Fojkisa aż do planowanego włączenia przedłużenia ul. Stęślickiego – wyjaśnia Ewa Lipka, z katowickiego magistratu. – Wszystko jednak pokaże projekt – dodaje.

Na ten trzeba jeszcze poczekać, całość prac – projekt i budowa ma się zamknąć w kwocie około 1,5 mln zł.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
30 − 25 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.