Od lewej Andrzej Dziuba prezydent Tychów, Marcin Krupa prezydent Katowic i Kazimierz Karolczak szef GZM / fot. Tomasz Żak / Urząd Marszałkowski - Listopad 2017
Reklama

Od 1 stycznia 2018 roku wejdą w życie nowe ceny biletów w metropolii, ceny biletów okresowych zmienią się od 1 kwietnia. Zniknie taryfa odległościowa, będą tylko dwa rodzaje biletów okresowych.

Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy walczyli o darmową komunikacje miejską dla dzieci i młodzieży. Od 12 lutego 2018 roku dzieci i młodzież pojadą bezpłatnie. O decyzji Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia poinformowała na swoim profilu Facebookowym.

Reklama

– Zdecydowano, że z takich biletów będą mogli korzystać uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów do ukończenia 16 lat – czytamy w komunikacie metropolii. O bezpłatną komunikację zawnioskowała Grażyna Dziedzic, prezydent Rudy Śląskiej.

Przypomnijmy, docelowo ma dojść do połączenia MZK Tychy, KZK GOP i MZKP Tarnowskie Góry. Powstanie jeden przewoźnik pod wodzą GZM.

Poniżej prezentujemy nowy cennik biletów, który będzie obowiązywał na terenie wszystkich 41 gmin województwa śląskiego.

fot. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
fot. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
fot. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia
Reklama

8 KOMENTARZE

  1. Ciekawe, jak z zakupem biletów w kioskach i sklepach – czy nadal pozostanie tylko zakup u kierowcy, albo kilkukilometrowy bieg do automatu, w którym akurat nie można zapłacić monetami? Osoba odpowiedzialna za zlikwidowanie możliwości zakupu biletu na 3 miasta powinna kopać rowy, bo do zarządzania komunikacją się nie nadaje!

  2. Ano właśnie, co z biletami na 1, 2 lub 3 miasta? Już nie będę mógł sobie objeździć Katowic na najtańszym bilecie, tylko kupować czasówkę i modlić się, by autobus nie utknął w korku? A co z dziećmi, które jeszcze nie chodzą do szkoły, a np. do przedszkola? Czarno widzę tę zmianę KZK GOP na komunikację GZM. Już teraz jest dużo niedomówień, zupełnie jak by ktoś siadał do tego od niechcenia, bo szef kazał siedzieć po godzinach. Będzie sporo szumu, pójdą spore kwoty na nowe tablice, rozkłady, witrynę www, plakaty itp., a jak były dwa kursy dziennie na linii dyliżansowej 170 (jak gdzieś na Dzikim Zachodzie), tak pewnie pozostaną nadal (o ile w ramach „optymalizacji” nie wytną jednego).

  3. Czyli teraz osoby pracujace juz w ogole nie beda siedziec 🙂 i jeszcze beda za to wsyzstko placic wiecej :). Widac, ze wlodarze pseudometropolii pilnie sie ucza od samej gory 🙂

  4. Wlasnie! Nie dosyc, ze ci co jezdza do pracy po 40 minut zaplaca wiecej za bilet to jeszcze sobie nie usiada bo bedzie pelny autobus dzieciarnii, za ktorych notabene oni teraz zaplaca. WSTYD I HANBA, a przedewszystkim ZLODZIEJSTWO!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
3 + 11 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.