Miasto planuje wydruk 140 tys. egzemplarzy gazety i dodatkową reklamę: Prezydent Katowic wydał zarządzenie zmieniające budżet miasta. Zarezerwował kwotę 90 tys. zł na promocje Budżetu Obywatelskiego i zakup licencji do internetowego głosowania. Oprócz 140 tys. egzemplarzy gazety, która ma trafić do każdego domu w Katowicach, będzie też dodatkowa reklama.
Kilka tygodni temu informowaliśmy, że miasto chce wydać specjalny numer miesięcznika „Nasze Katowice” w astronomicznym nakładzie 140 tys. egzemplarzy. Specjalny numer odnośnie Budżetu Obywatelskiego ma trafić do każdego domu w Katowicach.
To jednak nie wszystko, pojawi się też reklama w internecie, lokalnych stacjach radiowych, na autobusach i przystankach. Wszystkie te wydatki promocyjne mają zamknąć się w kwocie nieco ponad 70 tys. zł.
Na stałe wprowadzono też system internetowego głosowania na projekty w Budżecie Obywatelskim.
– Po pozytywnych zeszłorocznych doświadczeniach w ramach elektronicznego głosowania na wnioski do Budżetu Obywatelskiego Miasto Katowice wprowadza na stałe procedurę możliwości głosowania internetowego na projekty – wyjaśnia Krzysztof Kaczorowski z Wydziału Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Katowice. – W związku z tym zawarta została bezterminowa umowa z autorami i właścicielem praw autorskich oprogramowania – dodaje.
W sumie za licencję, hosting, roczny serwis i opiekę nad systemem w trakcie głosowania miasto zapłaci firmie Smart Media ponad 25 tys. zł.