Reklama

W ciągu roku w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyło się 375 wydarzeń, obiekty odwiedziło ponad 700 tys. osób, a operator Spodka i MCK PTWP Event Center, zamknął 2016 rok ze stratą finansową i to wcale nie małą. Teraz żeby Spodek mógł konkurować na rynku, potrzebne są remonty i nowe miejsca parkingowe.

PTWP EC przedstawiło katowickim radnym raport z działalności Spodka i MCK – chodzi o ostatnie 12 miesięcy. Przypomnijmy, spółka od maja 2016 zarządza obiektami i tak będzie w sumie przez 15 lat. Najważniejsze informacje z raportu to strata, którą 2016 rok zamknęło PTWP Event Center. Chodzi o ponad 1,4 mln zł netto, a także informacja o pilnych remontach, których zapewne część będzie musiało wykonać miasto.

Reklama

Remonty bardzo potrzebne

Spodek i MCK żeby mogły podnosić jakość świadczonych usług, organizować duże prestiżowe wydarzenia oraz konkurować z obiektami już istniejącymi i dopiero co mającymi powstać jak np. hala w Gliwicach – będą wymagały: „odnowienia majątku i przeprowadzenia kilku dużych remontów”.  To oznacza kolejne wydatki ze strony miasta, które zgodnie z umową koncesyjną jest odpowiedzialne za świadczenia serwisowo-gwarancyjne oraz za remonty.

– Bez remontów obiekty tracą na konkurencyjności. Spodek ze swoimi 46 latami wymaga stałych inwestycji i napraw oraz ulepszeń, aby być funkcjonalnym i nadal być wizytówką Miasta. Remonty te nabierają szczególnego znaczenia w świetle planowanego Szczytu Klimatycznego w grudniu 2018 roku, kiedy do Katowic zjadą przedstawiciele 190 państw z całego świata – czytamy w rocznym podsumowaniu PTWP EC.

Tzw. kluczowe elementy, które wymagają remontów to toalety, antresola i garderoby w Spodku. Do tego telebim zewnętrzny i wewnętrzny, do których brakuje już części zamiennych.

Operator zwrócił też uwagę, że dużą przeszkodą w skutecznym zarządzaniu wydarzeniami w MCK i Spodku jest brak odpowiedniej liczby miejsc parkingowych. Parking w Strefie Kultury obsługuje w sumie 4 duże obiekty.

W maju 2016 roku PTWP Event Center przejęło Spodek i MCK w zarządzanie na 15 lat. W ramach umowy koncesji miasto Katowice za darmo może korzystać przez 10 dni w roku ze Spodka i 40 dni z MCK.

Firma płaci miastu rocznie z tytułu koncesji ponad 1,5 mln złotych (netto) za użytkowanie Spodka i MCK. Miasto natomiast dopłaca do infrastruktury samego Spodka 5 mln złotych (netto). To duże pieniądze jeżeli weźmiemy pod uwagę cały okres funkcjonowania umowy. Przez 15 lat chodzi o ponad 90 mln zł (brutto). PTWP Event Center płaci też podatek od nieruchomości za obiekty Spodka i MCK – tj. około 1,5 mln zł.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
23 − 22 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.