Reklama

W Katowicach przy ulicy Kościuszki powstaje galeria Libero, wraz z nią zwiększy się potok samochodów w tym rejonie. Za kilkanaście dni ruszą duże prace na układzie drogowym. Co zostanie przebudowane?

Przebudowana zostanie ulica Kolejowa na odcinku od ul. Rzeszótki do ul. Rzepakowej, a także ul. Kościuszki w rejonie skrzyżowania z ul. Kolejową. Ponadto, planowana jest rozbudowa skrzyżowania ulic Kościuszki – Kolejowa – Jankego i skrzyżowania ulic Kolejowa – Rzepakowa. Skrzyżowania zostaną wyposażone w nowe sygnalizacje świetlne acykliczne, wzajemnie skoordynowane.

Reklama

Powstanie bezkolizyjny lewoskrętną z ul. Kościuszki (jadąc od południa w kierunku zachodnim) i tunel pod ul. Kościuszki. Przed wyłączeniem galerii handlowej do ulicy Kolejowej wybudowane zostanie rondo.

– Prace, które rozpoczną się za kilkanaście dni dotyczą przebudowy dróg w rejonie ulic Kościuszki, Kolejowej, Jankego i Rzepakowej w Katowicach. Aby były one jak najmniej uciążliwe dla kierowców – do września wszystkie prace prowadzone będą pod ruchem, jedynie przy zawężeniu pasów ruchu – zapowiada Bogumił Sobula, pierwszy wiceprezydent Katowic. W ramach inwestycji powstanie tunel drogowy, dodatkowe pasy ruchów, ciągi pieszo-rowerowe, a także przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna. Prace te wraz z przebudową skrzyżowania ul. Kościuszki z Armii Krajowej z pewnością poprawią płynność ruchu na południu Katowic – dodaje wiceprezydent.

Utrudnienia dla kierowców

Inwestycja wiąże się z dużymi problemami dla kierowców. Miasto zapewnia, że na każdym etapie robót utrzymane zostaną pod dwa pasy ruchu w każdym kierunku na ulicy Kościuszki, prowadzone różnymi jezdniami w zależności od stopnia zaawansowania realizacji inwestycji drogowej. Objazdy dotyczyć będą jedynie okresowych zamknięć fragmentu ulicy Jankego po północnej stronie ulicy Kolejowej oraz fragmentu ulicy Kolejowej pomiędzy ulicami Rzeszótki i Kościuszki.

Pierwszy objazd planuje się w okresie od września do października. Dojazd do Lidla przy ulicy Jankego zostanie zapewniony objazdem: ul. Kościuszki na południe od ul. Kolejowej, następnie ul. Stalową, ul. Kolejową i ponownie ul. Kościuszki na północ. Objazd będzie dotyczył także komunikacji miejskiej, która nie będzie obsługiwała przystanku Brynów-Cefarm.

Kolejną zmianę planuje się od listopada do lutego 2018 roku. Wyłączona z ruchu zostanie ul. Kolejowa od ul. Kościuszki do nowo budowanego ronda. Poprowadzony zostanie objazd ul. Rzepakową, a następnie ul. Kłodnicką. Komunikacja miejska będzie obsługiwała przystanek Ligota-Kolejowa jeżdżąc objazdem przez ul. Rzeszótki.

Pierwszy etap prac ruszy w maju, będzie wykonywana kanalizacja deszczowa i sanitarna w rejonie ul. Kłodnickiej do wylotu ze stacji paliw, a także będą prowadzone prace związane z poszerzeniem południowowschodniego wlotu skrzyżowania ulic Kolejowej i Jankego oraz zatoki autobusowej wzdłuż ul. Jankego. Wszystkie prace prowadzone z utrzymanym ruchem samochodowym, przy częściowych zwężeniach pasa ruchu

Drugi etap to budowa pasa przeznaczonego do skrętu w prawo z ul. Kościuszki (DK nr 81) w ul. Kolejową oraz drugiej jezdni ul. Jankego w kierunku na południe od ul. Kolejowej. Na tym etapie wykonywany będzie dodatkowy pas ruchu wzdłuż ul. Kolejowej od ul. Rzepakowej do ul. Jankego. Ten etap zakłada także przebudowę ciągów pieszych oraz rowerowych. Prace będą prowadzone z utrzymanym ruchem od czerwca do sierpnia

Trzeci etap będzie realizowany równolegle z etapem drugim, także bez zmian w organizacji ruchu. Prace w rejonie stacji paliw będą obejmowały m. in. podłączenia kanalizacyjne, gazowe oraz sieci teleinformatycznych.

Etap czwarty rozpocznie się w lipcu i potrwa do końca roku. Ze względu na zakres prac, w trakcie ich prowadzenia będzie zmieniona organizacja ruchu. Od września do października będzie obowiązywał objazd. Dojazd do ul. Jankego 13 i 53 (w tym także do sklepu LIDL) będzie prowadził objazdem ul. Kościuszki na południe od ul. Kolejowej, następnie ul. Stalową, ul. Kolejową i ponownie ul. Kościuszki na północ od ul. Kolejowej. Objazd będzie dotyczył także komunikacji miejskiej, która nie będzie obsługiwała przystanku Brynów-Cefarm. Na tym etapie rozpocznie się budowa tunelu oraz wyspy dzielącej nowo powstałą jezdnię od istniejącej jezdni na ul. Jankego na południe od ul. Kolejowej.

Ostatni etap prac, który będzie miał wpływ na organizację ruchu w tym miejscu został podzielony na dwie części. W związku z budową tunelu wyłączona z ruchu zostanie ul. Kolejowa od ul. Kościuszki do nowo budowanego ronda. Poprowadzono objazd ul. Rzepakową, a następnie ul. Kłodnicką. Objazd ten będzie obowiązywał w listopadzie. Komunikacja miejska będzie obsługiwała przystanek Ligota-Kolejowa korzystając z objazdu poprowadzonego ulicą Rzeszótki. Na tym etapie będą prowadzone równoległe prace w rejonie stacji, z utrzymaniem ruchu. Druga część prac obejmie budowę tunelu, a także minironda. Na tym etapie zmieni się trasa wzdłuż ulicy Kościuszki, a także dalej – do lutego 2018 roku – będzie obowiązywał objazd ul. Rzepakową, a następnie ul. Kłodnicką. Komunikacja miejska będzie nadal obsługiwała przystanek Ligota-Kolejowa z użyciem objazdu przez ul. Rzeszótki

Reklama

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
22 − 10 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.