Kasy biletowe na Dworcu w Katowicach / fot. Erdem Yildiz
Reklama

Można kupować bilety Kolei Śląskich przez całą dobę. W godzinach szczytu wcale nie jest łatwo kupić bilet na dworcu PKP w Katowicach. To automat zostaje przyblokowany przez osobę, która pogubiła się w możliwych opcjach zakupy, a kolejka do okienka raz idzie szybko, a raz żółwim tempem. W pociągu na części stacji płacimy dodatkową opłatę za bilet. Teraz pasażerowie mają jeszcze jedną możliwość – zakup biletu przez smartphone. 

Za pomocą aplikacji mobilnej SkyCash można kupować bilety na wszystkie połączenia obsługiwane przez Koleje Śląskie. Natychmiastową płatność pasażerowie mogą zrealizować przy użyciu karty płatniczej lub środków, którymi wcześniej zasilili swoje konto SkyCash. Zakupu można dokonać w dniu przejazdu lub tuż przed planowaną podróżą, najpóźniej przed wejściem do pociągu. Po dokonaniu transakcji bilet zostaje zapisany w pamięci telefonu i jest dostępny w dowolnym momencie, nawet jeśli podczas kontroli podróżny nie ma połączenia z Internetem.

Reklama

Dodatkowe udogodnienia dla pasażerów to możliwość kupowana wielu biletów w ramach jednej transakcji oraz zamawianie faktur VAT wysyłanych na adres e-mail. Korzystając ze SkyCash można też zwrócić zakupiony bilet (najpóźniej na 1 godzinę przed rozpoczęciem podróży)  bez potrzeby udawania się do dworcowej kasy lub dokonać jego wymiany na inny. Tę ostatnią czynność można wykonać na 15 minut przed planowanym odjazdem pociągu. Aplikacja pozwala ponadto w wygodny sposób odwracać kolejność stacji, bez konieczności ponownego ich wybierania. Takie rozwiązanie ułatwia zakup biletów osobom, które często podróżują na tej samej trasie, np. łączącej miejsce zamieszkania i pracy.

SkyCash rozwija usługę sprzedaży mobilnych biletów kolejowych od 2011 r., kiedy w aplikacji pojawiły się bilety Kolei Mazowieckich. Od dwóch lat za jej pomocą można kupować bilety PKP Intercity, a od grudnia 2015 r. także Przewozów Regionalnych. Obecnie w SkyCash można znaleźć bilety aż dziesięciu przewoźników kolejowych, których łączny udział rynku pod względem liczby obsługiwanych pasażerów wynosi blisko 90 proc.

– Mobilne bilety stały się standardem w ofercie polskich przewoźników kolejowych. Ich udział wśród transakcji realizowanych przy użyciu naszej aplikacji rośnie niezmiennie od kilku lat – mówi Piotr Bochenek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu SkyCash. – W niedalekiej przyszłości chcemy jeszcze bardziej ułatwić pasażerom podróżowanie po całej Polsce z telefonem w ręku – dodaje Bochenek.

Koleje Śląskie obsługują połączenia pomiędzy miastami województwa śląskiego, a w przypadku linii Katowice-Oświęcim również województwa małopolskiego. W obu regionach szeroko dostępne są także pozostałe usługi SkyCash, w tym płatności za parkowanie i komunikację miejską. Od niedawna współpracuje też z Komunikacyjnym Związkiem Komunalnym Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP). Dzięki temu z mobilnych biletów mogą korzystać mieszkańcy blisko 30 gmin, w tym m.in. Katowic, Sosnowca, Gliwic i Zabrza.

Reklama

1 Komentarz

  1. W artykule podane są informacje, że „można kupować bilety na wszystkie połączenia obsługiwane przez Koleje Śląskie”, w rzeczywistości to jest informacja, która może wprowadzać w błąd. W aplikacji można kupić droższe wersje biletu dla danej trasy, brak np. biletu pomarańczowego i innych tańszych ofert. Aplikacja nie informuje nawet, że kupuje się bilet znacznie droższy. Przetestowałem zakup na trasie Katowice Szopienice Południowe – Tychy Lodowisko. Cena biletu w Sky-Cash jest prawie o 100% droższa (zamiast 5 zł cena w aplikacji 9 zł)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
19 − 15 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.