Zmiany w rozkładzie KZK GOP. Linia nr 1 z Rudy Śląskiej pojedzie nie tylko do Zabrza i Gliwic ale również do Świętochłowic, Chorzowa i Katowic. Zdaniem KZK GOP modyfikacja trasy ma zapewnić lepszy wykorzystanie połączenia. Zmienią się również godziny odjazdów innych linii. Związek wprowadza również zmiany w rozkładzie wywołane remontem torów w rejonie ulicy Chorzowskiej. Tam od 10 grudnia ruszają prace modernizacyjne prowadzone przez Tramwaje Śląskie.
– Uruchomienie linii tramwajowej łączącej Gliwice z Katowicami to nawiązanie do rozwiązań, które już kiedyś funkcjonowały i były przez pasażerów dobrze oceniane Z historycznego połączenia tramwajowego na tej trasie korzystało wielu pasażerów, a jego likwidacja wymuszona została przez ówczesne warunki techniczne – mówi Roman Urbańczyk, przewodniczący zarządu KZK GOP.
– Uruchomienie linii praktycznie na nowo wiąże się w głównej mierze z przeprowadzonymi przez Tramwaje Śląskie modernizacjami. W ostatnim czasie znacząco wzrosła niezawodność tramwajów, co pozwala na planowanie dłuższych niż do tej pory połączeń – podkreśla.
Ze zmiany trasy zadowolone są władze Rudy Śląskiej.
– Linia nr 1 przebiega przez rejony nowych inwestycji, w pobliżu ul. Zabrzańskiej i Drogowej Trasy Średnicowej, co wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe – mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej. – Pociągi relacji Gliwice – Katowice, zatrzymujące się w naszym mieście na stacjach w dzielnicach Ruda i Chebzie, zapewniają szybkie połączenie ze stolicą województwa, z kolei tramwaje obsługują o wiele więcej przystanków, często oddalonych od dworców – zaznacza.
Tramwaj nr 1 obecnie kursuje pomiędzy przystankami „Gliwice Zajezdnia” i „Chebzie Pętla” w Rudzie Śląskiej, przez Zabrze. Po przedłużeniu będzie można nią dojechać przez Świętochłowice i Chorzów do przystanku „Katowice Plac Miarki”.
Zgodnie z kalkulacjami KZK GOP, wraz z linią nr 11 połączenie tramwajowe z przystanku „Chebzie Pętla” do Katowic będzie obsługiwane z częstotliwością co 15 minut. Ta zmiana wywołała kolejne. Linia nr 19 będzie kursować do pl. Wolności, natomiast linie nr 1 i 11 swoje trasy kończyć będą na pl. Miarki. Ponadto, od 12 grudnia dla linii tramwajowych nr: 4, 5, 6, 9, 16, 17, 19, 23, 30 i 49 wprowadzone zostaną korekty godzin odjazdów.
– W najbliższej przyszłości więcej tras linii tramwajowych modyfikowanych będzie w taki sposób, aby zapewniały bezpośrednie połączenia. Wzmożone zostaną także starania o to, aby tramwaje jeździły szybciej, m.in. poprzez system zarządzania systemami ruchu – zapowiada Roman Urbańczyk. – Liczymy, że na zmodyfikowanych liniach liczba pasażerów wzrośnie. Najbliższe miesiące będą okresem obserwacji nowo wprowadzonego rozwiązania, aby móc wprowadzić ewentualne modyfikacje – dodaje.
Remont na ulicy Chorzowskiej
W związku z pracami torowymi na ul. Chorzowskiej w rejonie przystanku Park Śląski Wesołe Miasteczko w Katowicach od godz. 04:00 dnia 10 grudnia (sobota) do godz. 22:00 dnia 11 grudnia (niedziela) nastąpi zmiana organizacji ruchu tramwajowego.
Na czas prowadzonych prac:
- Linia nr 0 kursować będzie na trasie: Katowice Zawodzie Pętla – Katowice Plac Wolności – Chorzów Batory Zajezdnia – Chorzów Rynek.
- Linia nr 6 kursować będzie na trasach: Bytom Politechnika Śląska – Chorzów Stadion Śląski oraz Brynów Pętla – Katowice Zawodzie Zajezdnia według specjalnych rozkładów jazdy.
- Linia nr 11 kursować będzie na trasie: Ruda Śląska Chebzie Pętla – Chorzów Stadion Śląski według specjalnego rozkładu jazdy.
- Linia nr 19 kursować będzie na trasach: Bytom Stroszek Zajezdnia – Chorzów Stadion Śląski oraz Katowice Plac Miarki – Katowice Słoneczna Pętla według specjalnych rozkładów jazdy.
- Linie nr 23 i 33 będą zawieszone.
Na trasie Katowice Mickiewicza – Chorzów Stadion Śląski uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza (T-6) kursująca z częstotliwością co 12 minut zgodnie z poniższym:
Przystanki T-6 w kierunku Chorzowa: Katowice Mickiewicza – Katowice Sokolska – Dąb Huta Baildon – Dąb Kościół – Park Śląski Ogród Zoologiczny – Park Śląski Wejście Główne – Chorzów Stadion Śląski (tymczasowe stanowisko przystankowe zlokalizowane na ul. Parkowej).
Przystanki T-6 w kierunku Katowic: Chorzów Stadion Śląski (tymczasowe stanowisko przystankowe zlokalizowane na ul. Parkowej) – Park Śląski Wejście Główne – Park Śląski Ogród Zoologiczny – Park Śląski Wesołe Miasteczko – Dąb Kościół – Dąb Silesia Business Park – Dąb Huta Baildon – Katowice Chorzowska – Katowice Aleja Korfantego – Katowice Mickiewicza.
Od dnia 10 grudnia (sobota) do odwołania dla linii tramwajowych nr: 0, 1, 6, 11, 19, 23 i 33 zawiesza się obsługę przystanku „Park Śląski Wesołe Miasteczko” (w obu kierunkach).
Ponadto, na czas wstrzymania przejazdów komunikacji tramwajowej (10-11 grudnia) linie autobusowe nr: 820, 830 i 840 będą kursowały według specjalnych rozkładów jazdy z dodatkową obsługą przystanków „Chorzów AKS” (w obu kierunkach) oraz „Dąb Huta Baildon” (w kierunku Chorzowa)
Czekanie na kolejny tramwaj-widmo z częstotliwością 30 to lekka żenada a nie polepszenie usługi … A przesiadka pomiędzy taką linią a drugą z równie oszałamiającą częstotliwością to gehenna…
To jest dobre :”Linia nr 1 przebiega przez rejony nowych inwestycji, w pobliżu ul. Zabrzańskiej i Drogowej Trasy Średnicowej, co wiąże się ze wzrostem zapotrzebowania na usługi transportowe – mówi Krzysztof Mejer, wiceprezydent Rudy Śląskiej.” Nie było wzrostu zapotrzebowania to tramwaj był co 15 minut oraz T18 co 30 minut. Zapotrzebowanie wzrosło to T1 jest co 30 minut a T18 uśmiercono. Gdzie tu logika???