Galeria Katowicka świętuje 3 lata działalności, została otwarta we wrześniu 2013 roku i ma się z czego cieszyć. Rośnie liczba odwiedzających obiekt handlowy – w sumie do tej pory odwiedziło ją ponad 38 mln osób.
W sumie obiekt, który jest własnością funduszu Meyer Bergman, został otwarty we wrześniu 2013 roku, jako część projektu rewitalizacji centrum Katowic. Oferuje 47,500 m2 powierzchni handlowej z bezpośrednim dostępem do nowego dworca kolejowego, podziemnego dworca autobusowego i dwupoziomowego parkingu.
Galeria się rozbuduje
Obiekt handlowy rozrośnie się. W lipcu 2016 roku Galeria uzyskała pozwolenie na poszerzenie części handlowej o kolejne 5 000 m2, a wkrótce obiekt handlowy zostanie rozbudowany o nowoczesny biurowiec o pow. 20 000 m2.
Według zapewnień przedstawicieli sklepu, Galeria Katowicka notuje wzrosty najważniejszych wskaźników – sprzedaży oraz odwiedzalności. W pierwszych miesiącach po otwarciu Centrum przyciągało 800 tys. klientów miesięcznie. Obecnie liczba ta każdego miesiąca wynosi 1,2 – 1,3 mln osób. W ciągu 36 miesięcy funkcjonowania Centrum odnotowało wizyty ponad 38,5 mln klientów.
Galeria Katowicka podpisała 23 nowe umowy najmu. W Centrum pojawiło się 13 nowych marek.
– W ciągu ostatnich 24 miesięcy Galeria Katowicka zanotowała fantastyczne wyniki. Lokalizacja w sercu miasta i pełna integracja centrum handlowego z dworcem kolejowym i autobusowym oraz innymi kluczowymi elementami infrastruktury miejskiej i drogowej, w obszarze o największej – poza Warszawą – gęstości zaludnienia w Polsce, to niezaprzeczalne atuty przyciągające właścicieli wiodących marek i coraz większą liczbę odwiedzających – mówi Peter Evans, Asset Manager, Europa Centralna I Wschodnia, Vice President Meyer Bergman.