ŚKUP pełen problemów. Kupujemy w automacie bilety jednorazowe a te się nie kodują na karcie (wideo)

Artur Maciaszczyk

Reklama

Śląska Karta Usług Publicznych budzi wiele kontrowersji. System za 190 mln złotych niestety sprawia coraz to więcej problemów. Nie mówimy tutaj tylko o biletach miesięcznych, czy długich kolejkach w Punktach Obsługi Klienta. Rozmawialiśmy z użytkownikiem ŚKUP-u, który ma problemy z biletami jednorazowymi kupionymi w automacie na przystanku – te kodują się z kilkugodzinnym opóźnieniem. Sytuacje robi się jednak coraz bardziej kuriozalna. KZK GOP wystosował komunikat, w którym informuje, że kodowanie biletów kupionych przez tzw. Portal Klienta może potrwać dłużej i zachęca do kupowania biletów nawet kilka dni wcześniej.

 Chcąc kupić kilka biletów jednorazowych i zakodować je na karcie ŚKUP operację trzeba powtarzać tyle razy, ile biletów chcemy kupić. System umożliwia zakup tylko jednego biletu. – Nie mogę jednorazowo wybrać zakupu np. 3 biletów – mówi nam Wojtek, użytkownik ŚKUP.

Reklama

Mało tego bilety nie chcą się kodować od razu. – Miałem taką sytuację kiedy to nie mogłem skorzystać z biletu, który de facto kupiłem, bo czas jego zakodowania był przewidziany na godzinę – dodaje. Taką informacje miał usłyszeć też na infolinii KZK GOP.

Na filmie widać jak użytkownik KZK GOP kupuje dwa bilety jednorazowe i żaden z nich od razu nie pojawia się na karcie. Trwa to godzinę, dwie, czasami nawet trzy.

Rzeczniczka KZK GOP Anna Koteras poinformowała nas, że bilety zakupione w automatach pojawiają się natychmiast na karcie.

– Po zakupie takiego biletu w punkcie stacjonarnym bądź w automacie biletowym, ten bilet jest na karcie i można z niego korzystać w autobusach lub tramwajach – mówi Koteras. Rzeczniczka KZK GOP w przypadku braku kodowania biletu od ręki, poleca złożenie reklamacji.

Opóźnienia w kodowaniu biletów powinny występować tylko po zakupie biletu przez Portal Klienta. – Po zakupie przez portal klienta, dane muszą być rozdystrybuowane do wszystkich elementów systemu – tłumaczy Anna Koteras. Bilet wtedy jest wgrywany na kartę po zetknięciu się z elementem systemu ŚKUP. W sumie aktywacja biletu może trwać nawet do 3 godzin od jego zakupu.

Tak wygląda teoria, w praktyce nawet z tym pojawiają się problemy. Obecnie KZK GOP opublikował komunikat mówiący o tym, że ten czas może ulec wydłużeniu.

– Minimalnie wynosi on 3 godziny, licząc od czasu dokonania płatności, jednakże na przełomie miesięcy, ze względu na bardzo dużą liczbę transakcji, proces ten może trwać dłużej. Zachęcamy, aby kupić bilet na Portalu Klienta kilka dni wcześniej. Jednocześnie informujemy, że bilety kupować można bez opóźnień w punktach stacjonarnych (800 kiosków, automaty doładowań SAD, placówki POP i POK) – pisze KZK GOP na swojej stronie internetowej. – Równolegle trwają prace optymalizacyjne realizowane przez Wykonawcę systemu, które powinny usprawnić kupowanie biletów na Portalu Klienta – dodaje Związek.

Reklama

5 KOMENTARZE

  1. Na filmie widać przycisk Info. Ciekaw jestem dlaczego „tester” nie omieszkał nacisnąć tego przycisku. Pewnie dlatego, że okazałoby się, że podana jest tam informacja o tym ile biletów zakupił.

    Można wiele zarzucić ŚKUP’owi, ale rzetelności i tendencyjności filmiku chyba też. Żenada.

      • śkup to bubel, ale ten gamoń który kupwał bilet mógł nacisnąć „info” na ekranie i pokazałoby mu się ile ma biletów, mnie się w automacie kodują natychmiast, największe problemy są przez portal ale z tego nie korzystam, nie chcę podawać żadnych swoich danych takiej szmaciarskiej niewiarygodnej firmie jak kzk gop dlatego mam kartę niespersonalizowaną i raczej do własnych testów, jak się nie sprawdzi to ją zwrócę. Tylko dlaczego kzk gop nie zwraca kaucji w gotówce za tę kartę ale za jej wydanie gotówkę pobiera? To jes naruszenie zbiorowych praw konsumentów i wyłudzanie danych (każą wypisywać wnioski, paragony przedstawić (tak jakby sama ta karta nie była dla nich wiarygodna) i nr konta bankwego.)

  2. Tak się składa, że w opisywanym przeze mnie przypadku po wejściu do autobusu system kasownika poinformował mnie o braku biletu na koncie.
    pozdrawiam,
    Wojciech Hrynaszkiewicz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
17 − 16 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.