Autobus KZK GOP / fot. Vardges Muradyan
Reklama

Radna miejska Patrycja Grolik zaproponowała władzom Katowic, aby wprowadzić nowe połączenie autobusowe między południowymi dzielnicami Katowic, a mysłowicką dzielnicą Wesoła. Byłoby to ułatwienie dla pracowników, którzy zostali przeniesieni z wygaszanego ruchu „Boże Dary” do KWK „Wesoła”.

Ruch „Boże Dary” kopalni „Murcki-Staszic”, wchodzący w skład Katowickiego Holdingu Węglowego, jest wygaszany od 2015 roku, a część pracowników przeniesiono w inne miejsca, m.in. do kopalni „Wesoła”. W związku z tym wystąpiła potrzeba przeorganizowania kursowania komunikacji publicznej, która obsługiwałaby w dogodny sposób pracowników kopalni. W tej sprawie interweniowała m.in. radna miejska Patrycja Grolik.

Radna w swojej interpelacji napisała, że:

[…] W związku z likwidacją kopalni ruch ,,Boże Dary” koniecznym wydaje się, że dopasowanie rozkładów jazdy i trasy przebiegu linii do aktualnego zapotrzebowania. Wprawdzie rozwiązano problem dojazdu do KWK „Staszic”, z którego korzysta wiele osób, problemem jednak nadal jest dojazd mieszkańców Piotrowie, Brynowa i Kotuchny do pracy na KWK „Wesoła”. Obecne rozwiązanie nie są adekwatne do potrzeb, tym bardziej, że większość pracowników tego zakładu to kobiety, które obawiają się poruszać w godzinach późno wieczornych czy wczesno porannych w rejonach przystanków, gdzie muszą się obecnie przesiadać. Bardzo proszę w imieniu mieszkańców, którzy rozpoczęli zbiórkę podpisów w tej sprawie, o wprowadzenie dogodnych rozwiązań np. w postaci „busika”, jaki obsługuje obecnie ul. Wspólną. Tym bardziej, ze jak wynika z budżetu KZK GOP dysponuje odpowiednimi środkami […].

Na odpowiedź trzeba będzie niestety poczekać, ponieważ w tej sprawie musi wypowiedzieć się KZK GOP, jako organizator zbiorowego transportu publicznego w aglomeracji, a także władze Katowic, jako płatnik do KZK GOP. Stanowisko miasta ma się pojawić na początku września.

– Jednocześnie informuję, że rozpatrzenie sprawy wymaga przeprowadzenia analizy dot. wielkości potoków pasażerskich w celu określenia, czy uzasadnione jest wprowadzenie bezpośredniej relacji będącej przedmiotem interpelacji Pani Radnej – odpowiedział Bogumił Sobula wiceprezydent Katowic.

Należy też pamiętać o tym, że władze miasta nie chcą dopłacać dodatkowych środków do funkcjonowania transportu zbiorowego, ponieważ Katowice już są największym płatnikiem KZK GOP. Rocznie miasto dopłaca około 90 mln złotych.

Reklama

1 Komentarz

  1. A może byście przywrócili 653 do centrum a nie do Brynowa. Aktualnie na tym korzysta pkm Tychy bo 29 i 45 jadą pełne a jadący przed (nie po nich) nimi chwilę wcześniej 653 prawie pusty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.