Reklama

Ruszył nabór do programu Muzykogranty. To szansa na zdobycie dofinansowania – nawet 25 tys. zł – na oryginalne projekty muzyczne o charakterze non-profit, które odbędą się na terenie Katowic. W tym roku Miasto Ogrodów przeznaczy na program 200 tys. zł.

– Wprowadzamy projekt Muzykograntów realizując wytyczne zawarte w dokumencie „Polityka rozwoju przemysłu muzycznego w Katowicach”, przygotowanym na zlecenie Miasta Ogrodów przez cenionych na świecie ekspertów w dziedzinie muzycznych przemysłów kreatywnych z instytucji Sound Diplomacy. To realne wsparcie dla każdego, kto ma pomysł na oryginalny projekt z zakresu szeroko pojętej muzyki – mówi Piotr Zaczkowski, dyrektor Katowice Miasto Ogrodów – Instytucji Kultury im. Krystyny Bochenek.

Reklama

Na dofinansowanie mogą liczyć organizatorzy wydarzenia lub projektu, który promuje Katowice, odbędzie się w Katowicach lub jest skierowany do mieszkańców miasta. Mogą się zgłaszać zarówno organizacje pozarządowe, jak i osoby prywatne, a nawet firmy.

W budżecie Miasta Ogrodów na Muzykogranty przeznaczona jest kwota 200 tys. zł. W tym roku odbędzie się tylko jeden nabór. Na wnioski organizatorzy czekają do 30 lipca 2016 roku. Formularz znajdziecie tutaj. 

Muzykogranty są drugim projektem grantowym prowadzonym przez Miasto Ogrodów. Od kilku lat liczne organizacje pozarządowe korzystają z programu Mikrograntów, z którego współfinansowane zostały liczne projekty społeczno-kulturalne, koncerty, spektakle, wystawy czy wydawnictwa płytowe lub książkowe.

Strategia muzyczna do kontroli

Kontrowersyjny dokument „Polityka rozwoju przemysłu muzycznego w Katowicach” kosztował 60 tys. euro, wyróżniono w nim 50 działań, które mają sprawić, że Katowice staną się modelowym miastem muzyki. Sound Diplomacy proponuje w nim m.in. stworzenie strony internetowej, coroczne spotkanie osób z branży, stworzenie branżowej tablicy ogłoszeń i programu mikrograntów.

Stowarzyszenie Aktywności Obywatelskiej Bona Fides z Katowic wystąpiło z wnioskiem do Urzędu Zamówień Publicznych o kontrolę procedury wyboru firmy, która wykonała strategię muzyczną. Zdaniem Bona Fides Miasto Ogrodów nie powinno zlecać wykonania dokumentu w trybie z wolnej ręki. To szczególny tryb, który wyklucza zasady konkurencji, a biorąc pod uwagę zawartość dokumentu, zdaniem Bona Fides mógł być przygotowany nie tylko przez Sound Diplomacy.

Kilka tygodni temu kontrowersje wzbudziło wydanie przez Miasto Ogrodów 400 tys. złotych na transmisję w telewizji Polsat koncertu Ich Troje. Koncert odbył się w Spodku.

Reklama

2 KOMENTARZE

  1. Ja pierdziele, byle do wyborów!!! Trzeba pogonić tę …tu chciałem wpisać słowo za które pewnie bym beknął, więc zamiast tego napiszę… grupę wyjątkowo utalentowanych rządzących. Nie jestem wierzący ale gorąco się modlę by duet Krupa i Zaczkowski ze swoimi drużynami wreszcie przestali marnować nasze pieniądze. Jak można dać kilka dni na zrobienie takiej oferty jeśli ma być przemyślana i dobra? No chyba że już wiadomo, że wygrał Jimek lub Miuosh lub…!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
20 − 8 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.