Reklama

W Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach otwarto terminal Cargo. To najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce. Budowano go 18 miesięcy, kosztował prawie 36 mln zł netto.

Nowoczesny terminal  umożliwi dalszy rozwój portu w kierunku obsługi przewozów towarowych drogą lotniczą. Obecnie Katowice Airport jest najważniejszym – po Lotnisku Chopina w Warszawie – ośrodkiem cargo lotniczego w kraju. Na lotnisku działają takie firmy kurierskie jak DHL Express, TNT, FedEx i UPS, realizując stąd regularne, codzienne rejsy z frachtem do swoich europejskich portów przeładunkowych.

Reklama

Ponadto Pyrzowice są portem pierwszego wyboru  w przypadku czarterów cargo. W 2015 roku  obsłużono tu 16 119 ton ładunków. Budowa nowej bazy cargo to ważny element realizacji strategii rozwoju rynku przewozów towarów drogą lotniczą – nie tylko w Pyrzowicach, ale i w całej południowej Polsce.

Nowy obiekt to pierwszy budynek z projektowanego kompleksu Cargo przy MPL Katowice w Pyrzowicach. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych zagwarantuje szybką i kompleksową obsługę paczek – od momentu rozładunku z samolotu, poprzez transport do magazynu, gdzie dzięki nowoczesnym systemom sortującym będą one wydawane kurierom i firmom transportowym. Wszystko to przyspieszy pracę – docelowo aż kilka tysięcy paczek na godzinę – skracając czas oczekiwania na przesyłki oraz zapewniając najwyższej jakości serwis w czasie tzw. szczytów paczkowych, np. przed świętami.

Terminal powstał na ok. 11 ha działce położonej przed nową płytą postojową samolotów cargo, w południowo-wschodniej części lotniska. Lokalizacja obiektu zdecydowanie przyspieszy i ułatwi obsługę frachtowców, co jest szczególnie istotne z perspektywy firm kurierskich. Jednocześnie takie położenie terminalu gwarantuje odseparowanie ruchu drogowego, związanego z obsługą pasażerów, od tego, który dotyczy towarów.

Obiekt ma 12 tys. m² powierzchni i jest trzykrotnie większy od obecnie użytkowanego terminalu towarowego.

– Biorąc pod uwagę silny rozwój Pyrzowic pod kątem obsługi cargo, w projekcie terminalu zostały zastosowane takie rozwiązania konstrukcyjne, by w przyszłości możliwa była modułowa reorganizacja obiektu, stąd aranżację hali można dostosowywać do wielkości i potrzeb firm kurierskich – mówi Jacek Kościelny, menadżer projektu z firmy Skanska.

Terminal podzielony jest na dwie części – obsługującą fracht lotniczy oraz część biurową. Projektant przewidział stworzenie niezależnych stref – tak, by każdy najemca, otrzymał swoją własną, odseparowaną od innych, przestrzeń do prowadzenia działalności.

– Firmy mają swoje miejsca parkingowe, rampy rozładunkowe, bramy ze strony płyty Cargo i parkingu, serwerownie oraz własne biura i zaplecza – zaznacza Rafał Melerski, Kierownik Budowy, Skanska. Na terenie hali pojawią się także biura Urzędu Celnego oraz Straży Granicznej.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
28 − 27 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.