Reklama

Dwie podpisane umowy, które zmienią funkcjonowanie spółki w przyszłości – cieszą się w Kolejach Śląskich, które przenoszą swoje zaplecze techniczne do Katowic. Co to zmieni dla pasażerów? Po pierwsze pociągi mają być czystsze i bardziej dostępne w sytuacjach awaryjnych. Spółka zamierza też wykupić leasingowane jednostki i nabyć nowe. 

29 lutego 2016 r. Koleje Śląskie podpisały z Przewozami Regionalnymi umowę dzierżawy z opcją wykupu zaplecza technicznego w Katowicach przy ulicy Raciborskiej. Przeniesienie bazy utrzymaniowo-naprawczej z Łaz do Katowic przyniesie wiele korzyści zarówno śląskiemu przewoźnikowi, jak i jego pasażerom.

Reklama

– Brak własnego zaplecza technicznego jest dla nas jednym z największych wyzwań. Jednak już w tym roku powinno się to zmienić, ponieważ w ciągu kilku miesięcy chcielibyśmy przenieść nasze zaplecze techniczne do Katowic – zapowiada rzecznik prasowy Kolei Śląskich Michał Wawrzaszek.

Spółka zakłada, że po uruchomieniu przejętego zaplecza technicznego przy ul. Raciborskiej uda się stworzyć punkt czyszczenia taboru, co pozytywnie wpłynie na czystość pociągów z zewnętrz. Jedną z wielu korzyści będzie także ograniczenie liczby przejazdów technicznych, co przełoży się m.in. na większą dostępność pojazdów. – Dzięki temu możliwa będzie między innymi szybsza reakcja przewoźnika w sytuacjach awaryjnych, na przykład w celu podesłania zastępczego składu – mówi Michał Wawrzaszek.

Przedstawiciele spółki podpisali również umowę z konsorcjum Banku Polska Kasa Opieki SA i Banku Gospodarstwa Krajowego na emisję obligacji. Pozyskane w ten sposób środki finansowe Koleje Śląskie planują przeznaczyć m.in. na wykup obecnie leasingowanych pojazdów 27web oraz zakup nowych. Spółka będzie wykupywać określoną w harmonogramie część wszystkich obligacji systematycznie co kwartał. Wykup ostatnich obligacji zaplanowany jest pod koniec 2025 r.

W ciągu kilku tygodni spółka zamierza ogłosić przetarg na zakup 7 pojazdów, natomiast minimum 10 planuje nabyć Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. Nowe pojazdy mają do 2018 r. zastąpić najstarszy typ wykorzystywanego taboru – dzierżawione od Przewozów Regionalnych pojazdy EN57.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
1 + 16 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.