Drogowa Trasa Średnicowa w Katowicach / fot. A. Maciaszczyk / Infokatowice.pl
Reklama

Prezydenci Katowic, Mysłowic, Jaworzna i Sosnowca podpisali dzisiaj porozumienie odnośnie wspólnego wykonania decyzji środowiskowej ws. realizacji Drogowej Trasy Średnicowej.

Porozumienie podpisano dzisiaj w Katowicach. Sygnatariuszami byli włodarze miast – Marcin Krupa (Katowice), Arkadiusz Chęciński (Sosnowiec), Paweł Silbert (Jaworzno) oraz Edward Lasok (Mysłowice), którzy widzą potrzebę rozbudowy DTŚ-ki w kierunku wschodnim. To ważna inwestycja dla Katowic i całej aglomeracji.

Reklama

 – W związku z prognozowanym zwiększeniem natężenia ruchu za tunelem pod katowickim rondem (związanym z realizacją DTŚ), który to odcinek i tak jest dzisiaj zasadniczo obciążony, jesteśmy zdeterminowani, by powodzeniem zakończyły się wspólne działania, których efektem ma być również przebudowa al. Roździeńskiego od węzła drogowego z ul. Dudy-Gracza i Dobrowolskiego (wjazd i wyjazd z tunelu) do węzła drogowego z ul. Murckowską. Mamy nadzieję na tradycyjnie dobrą w tym zakresie współpracę z Marszałkiem Województwa Śląskiego – mówi prezydent Marcin Krupa.

Fundusze na inwestycję mają pochodzić ze źródeł zewnętrznych.

Reklama

2 KOMENTARZE

  1. A kiedy Krupa zainteresuje sie innymi dzielnicami niż Srodmiescie?!
    Brynow od lat czeka na wyrzucenie tranzytu na 73 Pulku Piechoty.

  2. W porozumieniu nie ma słowa o przebudowie al. Roździeńskiego od węzła drogowego z ul. Dudy-Gracza i Dobrowolskiego (wjazd i wyjazd z tunelu) do węzła drogowego z ul. Murckowską. To wersja tylko Krupy. pozostałe miasta widzą to zupełnie inaczej.

    Porozumienie dotyczące wspólnego wykonania decyzji środowiskowej ws. realizacji DTŚ podpisali dziś rano w Katowicach prezydenci Marcin Krupa (Katowice), Arkadiusz Chęciński (Sosnowiec), Paweł Silbert (Jaworzno) oraz Edward Lasok (Mysłowice). Prezydenci trzech miast (Jaworzno, Mysłowice i Sosnowiec) wydali również wspólne oświadczenie:

    Rozbudowa DTŚ w kierunku wschodnim jest bardzo ważną inwestycją dla całej aglomeracji. Wypracowany wspólnie przebieg trasy będzie korzystny dla mieszkańców naszych miast. Zależy nam na tym, by komfort i tempo przemieszczania się DTŚ-ką były równomierne na całym odcinku. Dlatego jesteśmy zdeterminowani, żeby odcinek DTŚ od węzła Lwowska w Katowicach, poprzez Mysłowice aż do węzła Jęzor w Sosnowcu powstał. Są na ten cel fundusze zapisane w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego RPO WŚL 2014-2020. Projekt znajduje się na liście projektów ujętych w planie rozbudowy dróg wojewódzkich w województwie śląskim.

    Równolegle powołujemy specjalny zespół, którego zadaniem będzie szukanie rozwiązania problemów komunikacyjnych oraz znalezienie innych funduszy zewnętrznych, aby zwiększyć bezpieczeństwo ruchu na odcinku al. Roździeńskiego od węzła drogowego z ul. Dudy-Gracza i Dobrowolskiego (wjazd i wyjazd z tunelu) do węzła drogowego z ul. Murckowską w Katowicach.

    Mamy nadzieję na tradycyjnie dobrą w tym zakresie współpracę z Marszałkiem Województwa Śląskiego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
30 − 3 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.