Radny Ruchu Autonomii Śląska Aleksander Uszok zwrócił się do władz Katowic z pytaniem, czy i w jakim zakresie konsultują rozwój systemu transportowego miasta z gminami ościennymi oraz samorządem województwa. Chodzi m.in. o to, żeby ścieżka rowerowa, którą zbudują Katowice, nie kończyła się w granicach miasta.
W interpelacji radny nawiązał do Strategii Rozwoju Miasta do 2030 roku, ta kładzie nacisk na kwestie transportowe. W strategii wyróżniono transport kolejowy, ale także ścieżki rowerowe jako realną alternatywę dla miasta. Strategia mówi też o potrzebie rozwoju transportu we współpracy z innymi miastami aglomeracji.
– Realizacja tych założeń wymagać będzie ścisłej współpracy naszego miasta z samorządami sąsiednich miast i z samorządem wojewódzkim – stwierdził Aleksander Uszok. – Tylko w ten sposób możliwe będzie optymalne dostosowanie sieci transportowej naszego miasta zarówno do potrzeb jego mieszkańców, jak i mieszkańców miast ościennych, którzy dojeżdżają każdego dnia do Katowic w celach zarobkowych lub aby skorzystać z bogatej oferty kulturalnej Katowic – dodaje.
Radny zapytał, jak konkretnie były konsultowane z innymi miastami plany rozwoju infrastruktury rowerowej, budowa centrów przesiadkowych oraz opracowanie wieloletniego planu rozwoju zintegrowanego systemu transportowego dla Katowic.
Władze miasta na interpelację odpowiedzą najpóźniej w lutym.
Ciekawe czy samorządy innych śląskich miast rozmawiają ze sobą w sprawie ciągłości ścieżek i tras rowerowych?