foto: Infokatowice.pl
Reklama

Radny Ruchu Autonomii Śląska Aleksander Uszok zwrócił się do władz Katowic z pytaniem, czy i w jakim zakresie konsultują rozwój systemu transportowego miasta z gminami ościennymi oraz samorządem województwa. Chodzi m.in. o to, żeby ścieżka rowerowa, którą zbudują Katowice, nie kończyła się w granicach miasta.

W interpelacji radny nawiązał do Strategii Rozwoju Miasta do 2030 roku, ta kładzie nacisk na kwestie transportowe. W strategii wyróżniono transport kolejowy, ale także ścieżki rowerowe jako realną alternatywę dla miasta. Strategia mówi też o potrzebie rozwoju transportu we współpracy z innymi miastami aglomeracji.

Reklama

– Realizacja tych założeń wymagać będzie ścisłej współpracy naszego miasta z samorządami sąsiednich miast i z samorządem wojewódzkim – stwierdził Aleksander Uszok. – Tylko w ten sposób możliwe będzie optymalne dostosowanie sieci transportowej naszego miasta zarówno do potrzeb jego mieszkańców, jak i mieszkańców miast ościennych, którzy dojeżdżają każdego dnia do Katowic w celach zarobkowych lub aby skorzystać z bogatej oferty kulturalnej Katowic – dodaje.

Radny zapytał, jak konkretnie były konsultowane z innymi miastami plany rozwoju infrastruktury rowerowej, budowa centrów przesiadkowych oraz opracowanie wieloletniego planu rozwoju zintegrowanego systemu transportowego dla Katowic.

Władze miasta na interpelację odpowiedzą najpóźniej w lutym.

Reklama

1 Komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
16 − 1 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.