Reklama

Brak opłaty członkowskiej w sieci Kreatywnych Miast UNESCO, to na pewno duży plus tytułu, który uzyskały Katowice. Jednak bycie Kreatywnym Miastem Muzyki zobowiązuje. W tym roku Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów na wydarzenia związane z uzyskanym tytułem wyda 2,2 mln złotych. Co będzie się działo?

– Jako członek Sieci Miast Kreatywnych, Katowice pragną przede wszystkim działać na rzecz rozwoju przemysłów kreatywnych związanych z muzyką oraz promocji kultury muzycznej wśród mieszkańców miasta i regionu, dlatego najważniejsze w programie Miasta Muzyki są projekty dedykowane twórcom, edukacyjne oraz warsztatowe – mówi InfoKatowice.pl, Dariusz Czapla z Urzędu Miasta Katowice.

Reklama

W tym roku ruszą przygotowania do organizacji Targów Muzycznych – te mają się odbyć w 2017 roku. Planuje się też uruchomienie projektu Baroque Factory, którego zadaniem jest poszerzenie grupy odbiorców muzyki dawnej.

Powstać ma też Music Hub, czyli przestrzeń służąca artystom, menedżerom i wszystkim ludziom działającym w muzycznych przemysłach kreatywnych. – Miejsce realizacji ich talentów, oferujące przestrzenie prób, studio nagrań czy sale warsztatowe – dodaje Czapla.

Planowane są również wydarzenie we współpracy z innymi Kreatywnymi Miastami. W połowie roku do Katowic zawitają hiszpańscy artyści flamenco z kolebki nurtu, andaluzyjskiej Sewilli. Ich koncert ma rozpocząć Art Naif Festival, w tym roku dedykowany Hiszpanii.

– Trwają już rozmowy w sprawie koprodukcji z innymi miastami kreatywnymi w dziedzinie muzyki, w tym m.in. z Kingston na Jamajce, które jest siedzibą jedynej w swoim rodzaju orkiestry reggae – mówi Dariusz Czapla.

Na te i inne projekty w sumie IKK – Miasto Ogrodów ma zarezerwowane 2,2 mln złotych. Część projektów będzie realizowana w ramach współpracy Sieci Kreatywnych Miast.

Katowice będą też starały się złożyć wnioski o dofinansowanie z programu Kreatywna Europa. To program Unii Europejskiej na lata 2014-2020, można uzyskać wsparcie finansowe na działalność sektorów kultury, audiowizualnego oraz kreatywnych. W sumie na program przeznaczono 1,46 mld euro.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
9 − 6 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.