Reklama

Magistrat nie oszczędzał na obchodach 150-lecia Katowic. Z miejskiej kasy na cykl wydarzeń świętujących rocznicę wydano prawie 5 mln złotych. Lokalne i ogólnopolskie media też zarobiły, ponad 500 tys. złotych.

Koszty najważniejszych wydarzeń w ramach obchodów 150-lecia Katowic to ponad 4,3 mln złotych. Same Urodziny Miasta Kocham Katowice to ponad 2,3 mln złotych. Na scenie wtedy wystąpiły m.in. zespoły Archive oraz Morcheeba. Ponad 800 tys. złotych kosztował koncert telewizyjny z okazji 150-lecia Katowic. W TVP 2 transmitowano m.in. występ zespołu Feel, który odbywał się na placu przy NOSPR.

Reklama

Ponad 434 tys. złotych pochłonęła organizacja wystaw m.in. Berlin Artists’ Statements, Obrazy miasta, Bellmer/Visat. Ponad 255 tys. złotych miasto wydało na koncert na Rynku zatytułowany „Puls Ziemi” Józefa Skrzeka. 214 tys. złotych Katowice wydały na spektakl „Czarny Ogród”, ponad 155 tys. złotych kosztował Dzień Dziecka w NOSPR.

Miasto wydało również ponad 500 tys. złotych na promocję w mediach. Kupowano m.in. czas antenowy i artykuły sponsorowane. Miasto w tym zakresie podjęło współpracę z TVP Katowice i TVS, Dziennikiem Zachodnim oraz Gazetą Wyborczą. Poniżej promocja jaką kupiło miasto:

Telewizja Katowice – konkurs telewizyjny „150 zagadek na 150-lecie”

TVS – m.in.: seria reportaży poświęconych wydarzeniom 150-lecia w programach autorskich TVS, studio plenerowe podczas Urodzin Miasta Kocham Katowice.

Dziennik Zachodni – sponsoring dodatku „Moja kulturalna dzielnica”, artykuły sponsorowane nt. historii miasta w ogólnopolskim dodatku „Nasza historia”, wydanie specjalne „Dziennika Zachodniego” z okazji Urodzin Miasta.

Gazeta Wyborcza – cykl internetowy „150 lat Katowic na pocztówkach”, partnerstwo plebiscytu na katowiczanina 150-lecia, specjalne wydanie tygodnika „Ale Historia”, ogólnopolskie wydanie gazety „Katowice Miasto Kultury”.

Katowice emitowały również spot urodzinowy w Radiu Katowice za 2,8 tys. złotych, wydały folder „Strefa Kultury – prezent na 150 urodziny Miasta” za ponad 19 tys. zł oraz 6 tys. złotych na reklamę koncertów w kinach na terenie śląska.

Reklama

2 KOMENTARZE

  1. 150 urodziny to jest okazja do tego, żeby wydać trochę pieniędzy. Mimo wszystko niektóre wydatki przerażają. Przykładowo 250 tysięcy na koncert Skrzeka czy 150 tys. na dzień dziecka w NOSPR.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
18 − 12 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.