Prezydent Katowic pojechał z misją gospodarczą do USA. Przywiózł wiele ogólników i mało konkretów

A. Maciaszczyk

Larry J. Millburg – dyrektor kopalni węgla kamiennego Oak Grove Mine kompanii Cliffs Natural Resources, Marcin Krupa – Prezydent Katowic, Bill Hightower - Senator Senatu Stanu Alabama
Reklama

Prezydent Katowic wraz z przedstawicielami prywatnych firm udał się z misją gospodarczą do Mobile w stanie Alabama. Z partnerskiego miasta Katowic żadnych konkretów nie przywieziono, poza szansami, możliwościami i pochwale dla miasta, że dba o firmy z branży okołogórniczej.

Misja gospodarcza miała na celu wzmocnienie współpracy Katowic z amerykańskim samorządem i instytucjami okołobiznesowymi. – Katowice są bardzo zaangażowane w rozwijanie współpracy międzynarodowej z miastem partnerskim Mobile. Wierzę, że dzięki takim misjom nasze samorządy mogą się lepiej poznać i czerpać ze swoich najlepszych doświadczeń. A udział przedstawicieli polskich firm w naszej misji sprzyja nawiązywaniu nowych kontaktów handlowych i międzynarodowej ekspansji handlowej – mówi Marcin Krupa prezydent Katowic. – Silne katowickie firmy są niezbędne, by Katowice stanowiły dalej jeden z głównych ośrodków gospodarczych Polski – stwierdził prezydent.

Reklama

Konkretów jednak brak. Chociaż przedstawiciele firm, które wyjechały z prezydentem miasta do USA, chwalą inicjatywę miasta – Nasz udział w misji gospodarczej miasta jest potwierdzeniem pozycji firmy na rynku i dowodem na to, że władze Katowic wspierają rozwój nowych technologii– mówi Grzegorz Masternak wiceprezes COIG S.A.

Do Mobile udali się przedstawiciele firm COIG, FAMUR i PTG. Jak zaznacza magistrat była to przemyślana strategia mająca na celu promocję firm z branży okołogórniczej, która ma problemy w naszym kraju.

– Jako jeden z czołowych, światowych producentów maszyn i urządzeń stosowanych w górnictwie, jesteśmy zainteresowani zwiększaniem zaangażowania zagranicznego. Tego typu inicjatywy stwarzają nam dobrą okazje do nawiązania nowych kontaktów handlowych i wzmocnienia rozpoznawalności marki FAMUR na rynkach zagranicznych, a w konsekwencji pozyskania kolejnych zamówień – mówi Mirosław Bendzera, prezes FAMUR S.A.

Reklama

1 Komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
17 − 11 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.