Foto: Pociąg na stacji w Katowicach / Dawid Ślusarczyk / Infokatowice.pl
Reklama

Honorowanie wybranych biletów Kolei Śląskich na terenie województwa morawsko-śląskiego (Moravskoslezský kraj) i możliwość planowania tanich podróży kolejowych po całych Czechach – to zmiany, które wchodzą w życie dzięki porozumieniu między Kolejami Śląskimi, a największą czeską spółką kolejową.

Koleje Śląskie podpisały umowę ze spółką Koleje Czeskie (České Dráhy), największym przewoźnikiem kolejowym w Czechach. Umowa dotyczy m.in. współpracy w zakresie transgranicznych przewozów kolejowych na przejściach granicznych Chałupki – Bohumin i Cieszyn – Czeski Cieszyn. Spowoduje to, że część pociągów, które dotychczas swój bieg kończyły w Chałupkach lub Wodzisławiu Śląskim będzie dojeżdżać do stacji w Bohuminie. ČD kursujące do tej pory na trasie Frydek-Mistek (Frýdek-Místek) – Czeski Cieszyn (Český Těšín) wydłużą relację pociągów na tej trasie do Cieszyna.

Reklama

– To względnie niewielka zmiana w ruchu kolejowym, ale potencjalnie duża korzyść dla pasażerów. Spośród naszej oferty dwa bilety będą honorowane w pełni na terenie województwa morawsko-śląskiego (Moravskoslezský kraj), dwa kolejne częściowo, do pozostałych biletów wystarczy dokupić „przejściówkę”. Mocno upraszczając, będzie to więc taka oferta jak w hipermarkecie – dwa regiony w cenie jednego – mówi Wojciech Dinges, prezes Kolei Śląskich. – Wierzymy, że pozytywnie wpłynie to na współpracę i ruch turystyczny pomiędzy województwem śląskim a jego południowym odpowiednikiem – dodaje.

Połączenie do Bohumina umożliwi także szybkie przesiadanie się na pociągi czeskiego przewoźnika i tym samym planowanie sprawnej i taniej podróży kolejowej do innych miast m.in. Pragi, Brna, Ostrawy i Ołomuńca.

– Będziemy promowali konkretne czeskie miejscowości, zarówno przygraniczne, jak i bardziej odległe miasta o charakterze turystycznym, np. Pragę. Do tych miast będzie można dojechać pociągami Kolei Śląskich i południowego partnera. Z kolei miasta naszego województwa w ten sam sposób mają być promowane na terenie Czech –  mówi Wojciech Dinges.
– Przeprowadziliśmy analizy rynkowe, z których wynika, że w bardzo wielu przypadkach nasza oferta będzie korzystniejsza, zarówno od kolejowej konkurencji, jak i komunikacji autobusowej oraz samochodowej – mówi Wojciech Dinges.

Koleje Czeskie będą honorować cztery typy biletów Kolei Śląskich: na terenie całego województwa morawsko-śląskiego (Moravskoslezský kraj) będą to bilety sieciowe imienne dobowe (nieograniczona liczba przejazdów w pociągach KŚ i ČD) oraz weekendowe (SilesiaWeekend). Bilety rodzinne (Bilet Rodzinny) oraz dla seniorów (Senior 65+) będą honorowane częściowo, tj. do miejscowości przygranicznych, czyli do Bohumina i Czeskiego Cieszyna. W wypadku pozostałych elementów oferty przewozowej, wystarczy dokupić bilet-przejściówkę w cenie 2 zł dla osoby dorosłej i 1 zł dla dziecka. Szczegóły oferty niebawem dostępne będą na stronie internetowej www.kolejeslaskie.com.

Przez cały tydzień do Bohumina będą kursowały cztery pociągi – dwa z Katowic (godziny odjazdu 9.54 i 14.24) przez Rybnik i Wodzisław Śląski i dwa kolejne z Raciborza (godziny odjazdu 7.53 i 13.40). Kolejne cztery pociągi zapewnią pasażerom powrót z Bohumina do Raciborza i Katowic.

– Zdajemy sobie sprawę, że oferta połączeń jest w tym momencie dość ograniczona, ale tylko na tyle nas stać. Jeśli zainteresowanie będzie duże i będziemy mieli takie możliwości ekonomiczno-organizacyjne, to postaramy się ją rozszerzyć – mówi specjalista ds. oferty przewozowej i obiegów z Kolei Śląskich Jakub Gabrysiak.

Reklama

1 Komentarz

  1. Nareszcie ktoś pomyślał! Do tej pory trzeba się było cisnąć w malutkim busiku do Cieszyna, zasuwać na nogach przez granicę do dworca w Ceskym Tesinie i dopiero stamtąd można się było gdzieś sensownie dostać. Niektórzy zapaleńcy jechali do granicy pociągiem Intercity, tam przechodzili przez granicę i wsiadali do tego samego pociągu w CR, by uniknąć wysokich opłat za przejazd przez granicę. Paranoja! Był jeszcze jakiś busik do Ostravy, jednak cena (ponad 70zł) to jakiś kosmos. To skandal, żeby tak bliskie i duże aglomeracje miejskie były tak słabo skomunikowane! Po polskiej stronie oczywiście, bo w Czechach pociągiem można wygodnie dotrzeć do każdej większej miejscowości, tam nie likwidowano masowo linii, jak u nas. Wreszcie ktoś o tym pomyślał. Szkoda tylko, że z Katowic ten pociąg jest tak późno (9.54) – nie wiem, czy zdąży się dojechać do Ostravy i cokolwiek tam zwiedzić, po czym jeszcze tego samego dnia wrócić. Ale lepszy rydz, niż nic.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
17 − 12 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.