Po 10-ciu latach na rynku, Silesia zapowiada u siebie spore zmiany, największe od czasu rozbudowy w 2010 roku. W najbliższych miesiącach odświeżeniu ulegnie zarówno oferta galerii, jak również wnętrza sklepów. Gruntownej metamorfozie zostanie poddane ponad 20 tys. m kw. powierzchni handlowej. Oznacza to, że zmiany obejmą ponad 100 sklepów. SCC ma się czego obawiać, w końcu centra handlowe w Katowicach rosną jak grzyby po deszczu.
W Silesia City Center pojawi się także blisko 40 nowych marek – najwięcej od rozbudowy, która miała miejsce 5 lat temu. Część z nich już się ulokowała w galerii. We wrześniu swój salon otworzył m.in. Longchamp – francuska marka luksusowa sprzedająca torebki. To jedna z ulubionych marek gwiazd. Torby Longchamp noszą m.in. księżna Kate, Katie Holmes i Miley Cyrus. Oprócz tego swoje salony już uruchomili: włoska marka Baldinini, Restauracja Sztolnia, która ulokowała się
w postindustrialnych wnętrzach dawnego przykopalnianego basenu oraz Chiara – multibrand z dodatkami m.in. Michaela Korsa, Moschino i DKNY.
Nowi najemcy
Pozostałe marki pojawią się w najbliższych miesiącach. Wśród nich: pierwszy na Śląsku butik Bohoboco, czyli znany duet polskich projektantów, pierwszy na Śląsku salon amerykańskiego giganta odzieżowego – marki Gant, optyczny multibrand Viu Viu z okularami m.in. Prady, Diora, Versace i Dolce&Gabbana, a także salon z francuską bielizną Chantelle – zdradza Silesia.
Nowe marki wejdą przede wszystkim na miejsca salonów, z którymi zostanie zakończona współpraca lub podjęto decyzję o jej nie kontynuowaniu. – Obecnie w Silesii prowadzone są rozmowy z najemcami, którym kończą się umowy najmu. Spore grono z nich zostaje z nami na kolejne lata. Na przykład Intersport przedłużył umowę do 2025, a CCC do 2022. Z częścią najemców musieliśmy niestety zakończyć współpracę. W ich miejsce pojawią się nowe, unikalne na Śląsku marki – zapowiada Piotr Gajda, dyrektor Silesia City Center.
Lifting obejmie ponad 100 sklepów
Marek, które z nami zostają również nie ominą zmiany. Ponad 100 sklepów odświeży swój wygląd. Pojawi się nowy wystrój salonów oraz nowe koncepty znanych marek. Marki, takie jak Zara, Ecco, Sizeer i Apart czeka powiększenie lokali. Swoje powierzchnie handlowe już zwiększyły marki: Ochnik, CCC, Zebra oraz Pizza Hut. 11 najemców zmieni także swoje adresy. Relokacja czeka m.in. Lacoste, Komputronik, 4F.
– W pierwszym kwartale 2016 roku Silesia będzie miała nowe, odświeżone oblicze. Do oferty dołączy sporo marek, które dostępne będą wyłącznie u nas. Poszerzeniu ulegnie oferta gastronomiczna oraz usługowa. Wzrośnie także liczba marek luksusowych. Będziemy ich mieć najwięcej wśród śląskich galerii. Przybędzie także butików polskich projektantów.
W ofercie pojawi się także sporo popularnych sklepów sieciowych – zapowiada Piotr Gajda.
Silesia chce umocnić pozycję zanim bo jest duża konkurencja
Jak zapewniają przedstawiciele SCC, od 2005 roku Silesia jest centrum nr 1 na Śląsku, zarówno pod względem liczby sklepów, powierzchni, jak również liczby odwiedzających i obrotów. Zaplanowana modernizacja będzie miała na celu przede wszystkim umocnienie tej pozycji.
– To największy tego typu projekt wśród działających galerii handlowych na Śląsku. W parze z wprowadzeniem nowych marek, idzie także odświeżenie już działających salonów. Chcemy nadążać za naszymi klientami, oferując im sklepy jakich poszukują i jakie chcą mieć w swoim sąsiedztwie. Taki ruch jeszcze bardziej podniesie naszą konkurencyjność – zapowiada Piotr Gajda.
Swojej pozycji raczej nie umocnią sklepy i lokale usługowe w dzielnicach….