Foto: Żaneta Zimon
Reklama

Radny miejski Maciej Biskupski chce utworzenia Katowickiej Polityki Reklamowej. Polityka miałaby zostać opracowana na podstawie niedawno uchwalonej tzw. ustawy krajobrazowej przez specjalnie powołany przez miasto zespół.

Na podstawie ustawy krajobrazowej władze miasta mają możliwość realnie wpłynąć na wygląd krajobrazu i określić jakie reklamy zewnętrzne mogą być dopuszczalne, a które nie. Zostało także umożliwione karanie za nieprzestrzeganie przepisów.

Reklama

Radny Maciej Biskupski zaproponował, by w oparciu o ustawę opracować Katowicką Politykę Reklamową. Założenia do projektu dokumentu miałby wypracować specjalnie powołany zespół, składający się z pracowników Urzędu Miasta Katowice, delegowanych radnych Rady Miasta Katowice oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych.

W interpelacji Biskupskiego czytamy, że:

[…] Ustawa krajobrazowa daje nam możliwość opracowania przepisów, które pozwolą ograniczyć panującą anarchię reklamową. Przyjęcie regulacji będzie ważnym krokiem do wprowadzenia europejskich standardów zarządzania przestrzenią publiczną […]. Katowicka Polityka Reklamowa będzie ważnym elementem porządkującym przestrzeń Katowic […].

Reklama

1 Komentarz

  1. Katowice od niedawna zaczęły być przykładem dla innych rozwijających się miast. Można tu wiele zdziałać i wiele naprawić, ale bez ustawy krajobrazowej nawet najlepsze pomysły napraw byłyby bezsensowne. Dla przykładu – reklamy na jednym z symbolicznych budynków Katowic, na Skarbku przysłaniały dosłownie cały budynek, szpecąc tym samym nowo powstały plac. Popieram działania radnego Macieja Biskupskiego i mam ogromną nadzieję, że nie on jeden będzie dążył do celu w tej sprawie. Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
22 + 19 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.