ul. Kościuszki / foto: Abel Lorenzo De León
Reklama

Od wczoraj można już jeździć ulicą Kościuszki. Jej ostateczny kształt to także efekt rozmów z mieszkańcami.

Remont ulicy Kościuszki trwał od października 2013 roku, jednak wydłużył się ze względu na wiele robót dodatkowych, w tym prace przy przekładkach telekomunikacyjnych. Inwestycja Tramwajów Śląskich miała przede wszystkim usprawnić funkcjonowanie komunikacji tramwajowej, a przez to lepsze skomunikowanie dzielnic południowych z centrum miasta. Przy okazji miasto wyremontowało jezdnie i chodniki.

Reklama

Odsunięcie torowiska w stronę wschodnią, bliżej budynków, pozwoliło na wyodrębnienie jezdni poza nim, co w konsekwencji upłynni ruch, a więc zmniejszy zatory, korki i emisję spalin w tym miejscu. To rozwiązanie wymusiło jednak zamontowanie sztywnych barier, żeby piesi na chodniku czuli się bezpiecznie. Komfort korzystania z tramwaju jest większy, gdyż pojawiły się perony przystankowe z wiatami. Nie wysiada się już na jezdnię, ale na peron a stamtąd przejściem dla pieszych można przechodzić na chodnik. Przy okazji pojawiło się więcej przejść dla pieszych niż przed przebudową (warto zaznaczyć, że na etapie realizacji inwestycji zostały uwzględnione uwagi mieszkańców ul. Kościuszki, którzy oczekiwali przywrócenia przejścia dla pieszych powyżej ulicy PCK i Powstańców Śląskich). Zwiększyła się również liczba miejsc parkingowych.

Z mieszkańcami dyskutowane były również elementy małej architektury, stąd w dolnej części ulicy Kościuszki zostały posadzone graby, zamontowano estetyczne kosze na śmieci i stojaki rowerowe, a pas oddzielający torowisko i jezdnię w górnym biegu Kościuszki został wypełniony i zasiany trawą. Pozostałe elementy uzgodnione w czasie rozmów z mieszkańcami (m.in. donice na zieleń, krzesła uliczne) pojawią w najbliższym czasie..

Całkowity koszt inwestycji po stronie miasta zamknie się w kwocie ok. 14,7 mln złotych brutto.

Reklama

6 KOMENTARZE

  1. Zwiększyła się również liczba miejsc parkingowych???To ciekawe, przed remontem miejsc parkingowych było znacznie więcej!!!!

  2. A na sciezke dla rowerow, ktora zajelaby 2m i rowniez miala szanse skomunikowac poludnie miasta z centrum miejsca juz braklo… Niby XXIw, niby UE a ja mam dalej wrazenie, ze to bardziej Ukraina niz Polska- tam tez auto jest dobrem luksusowym a piesi i rowerzysci to uzytkownicy drog klasy C…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
28 + 7 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.