Sesja Rady Miasta Katowice / fot. InfoKatowice.pl

Na najbliższej sesji Rady Miasta wybrani zostaną trzej radni, którzy będą pracować w Komitecie ds. opracowania Polityki Edukacji w Mieście Katowice. 

Nie tylko radni trafią do Komitetu. – W skład Komitetu sterującego wejdzie 25 przedstawicieli instytucji i organizacji bezpośrednio wpływających na rozwój oświaty w Mieście Katowice, w tym przewiduje się udział 3 radnych Rady Miasta Katowice – czytamy w uzasadnieniu do projektu uchwały.

W kwietniu na sesji Rady Miasta Marcin Krupa prezydent Katowic, wycofał uchwałę dotyczącą likwidacji dwóch katowickich gimnazjów nr 5 i 15. Zapowiedział powstanie programu reorganizacji szkolnictwa w Katowicach, który ma rozwiązać problemy szkół w mieście. – Potwierdzają się niejako te sygnały, które są ogólno słyszalne i dochodzą ze strony rodziców i państwa radnych, że czasu na dyskusję było stosunkowo za mało – mówił Kurpa uzasadniając zdjęcie z porządku obrad kontrowersyjnych uchwał. – Z dużą satysfakcją przyjąłem oświadczenie pana prezydenta – mówił Andrzej Zydorowicz i przypomniał na sesji prezydentowi, że na jego ręce trafiła petycja podpisana przez 1,7 tys. mieszkańców Giszowca, którzy byli przeciwko likwidacji Gimnazjum nr 15.

Reklama

Nad uchwałą nie chcieli głosować będący w koalicji z Forum Samorządowym radni Prawa i Sprawiedliwości. Reorganizacja szkolnictwa, miała być ucieczką do przodu przez prezydenta Krupę. – Zabieg bardzo sprytny, natomiast ci państwo, którzy siedzą na górze i uczestniczyli w spotkaniach odnośnie Gimnazjum nr 15 doskonale wiedzą jak sytuacja wyglądała – mówił na kwietniowej sesji radny PiS, Bartosz Wydra.

W uzasadnieniu do uchwały delegującej radnych do Komitetu poruszono ważny aspekt ekonomiczny szkolnictwa.  – Edukacja jest kluczem do budowy społeczeństwa obywatelskiego. Zarządzanie oświatą w gminie powinno być spójne i obejmować wieloletnie planowanie strategiczne. Jasno określone cele rozwoju edukacji oraz opracowanie wskaźników i efektów edukacyjno – wychowawczych przeciwdziała rozwarstwieniu społecznemu, jest gwarantem stałego podnoszenia jakości edukacji i świadomego a przede wszystkim ukierunkowanego finansowania oświaty, to znaczy takiego, by efektywność ekonomiczna budowała jej wysoką jakość –  czytamy w projekcie uchwały.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
25 − 7 =


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.