Wizualizacja projektu / UM Katowice
Reklama

Miasto Katowice zaprezentowało węzeł przesiadkowy „Brynów Pętla”. Projekt i koncepcja zostały poddane konsultacjom społecznym. Inwestycja ma mieć duże znaczenie zwłaszcza gdy ruszy szybki tramwaj Brynów-Kostuchna. Tanio nie będzie, wstępnie projekt wyceniono na 90 mln złotych.

– Projekt węzła przesiadkowego „Brynów-Pętla” opracowała Firma MERiTUM Projekt na zlecenie Miasta Katowice. Przygotowana koncepcja zakłada, aby funkcje przesiadkowe z autobusów na tramwaj odbywały się z jednego, wspólnego peronu (drzwi w drzwi). Na węzeł złożą się dwa wspólne perony, z których pierwszy obsłuży tramwaj „z”, zaś drugi „do” Katowic. Perony zostaną zadaszone (wraz z budynkiem) co pozwoli stworzyć przyjazną strefę dla pasażerów. Wewnątrz pętli zaprojektowano układ drogowy wraz z parkingiem na dziesięć miejsc postojowych dla autobusów (miejsca te będą wykorzystane dla wyrównania różnic czasowych przyjazdowo-odjazdowych), przy czym parking ten nie zostanie zadaszony. Natomiast układ torowy będzie się składał z torów zewnętrznych oraz z tzw. torów odstawczych i manewrowych – informuje Dariusz Czapla z biura prasowego Urzędu Miasta Katowice.

Reklama
Wizualizacja projektu / UM Katowice
Wizualizacja projektu / UM Katowice

Przy ulicy Rzepakowej powstanie parking na około 50 miejsc i będzie uzupełnieniem dwukondygnacyjnego garażu na ul. Jankego – tam zmieści się 400 pojazdów. System poboru opłat ma zostać zautomatyzowany i zintegrowany ze Śląską Kartą Usług Publicznych.

Reklama

1 Komentarz

  1. Parking na 50 miejsc i do tego za 90 mln. To przecież kpina. 50 miejsc to jeden autobus, jeśli w taki sosób maja być zlikwidowane korki z południa, to życzę wszystkiego najllepszego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
20 + 16 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.