Hotel Monopol / foto: Ewa Waszut

Urząd na promocję miasta chce wydać w tym roku ponad 16 mln. Największa część tej kwoty przeznaczona będzie na działania związane z rozwojem turystyki biznesowej.

W 2014 r. na promocję w kraju i poza granicami urząd chce przeznaczyć 16,5 mln zł. Celem prowadzenia wszystkich przedsięwzięć promocyjnych, które wchodzą w skład tej kwoty, jest: „Podejmowanie działań promocyjnych skierowanych do mieszkańców miasta oraz w celu przyciągnięcia inwestorów krajowych i zagranicznych”. O ile prowadzenie promocji w celu przyciągnięcia inwestorów wydaje się zrozumiałe i ewentualnie można tu zastanawiać się, czy podejmowane działania są skuteczne czy nie, o tyle promocja w celu „podejmowania działań promocyjnych skierowanych do mieszkańców miasta” jest już mocno dyskusyjna. Wydawałoby się bowiem, że promocję prowadzi się w jakimś celu, a nie dla samej promocji, widocznie jednak nie zawsze…

Kończąc rozważania na temat celu, zobaczmy co kryje się pod kwotą 16,5 mln zł zapisaną w budżecie. Najwięcej, bo aż 9 mln zł, magistrat chce przeznaczyć na działania promocyjne związane z rozwojem turystyki biznesowej, w tym m.in. podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego, Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Międzynarodowego Kongresu Medycznego.

6.060.000 zł miasto planuje wydać na promocję podczas spotkań oraz wystaw krajowych i zagranicznych. W tej kwocie mieści się m.in. promocja miasta podczas Dni Polsko-Węgierskich oraz Intel Extreme Masters, udział w Chińskim Forum, obchody 50-lecia współpracy partnerskiej z miastem Mobile, organizacja Gali Ambasadorów Kongresów Polskich, 150 urodziny miasta, wydatki związane z wydawaniem okolicznościowych publikacji związanych tematycznie z Katowicami oraz pokrycie kosztów druku plakatów, folderów, zaproszeń itp.

Pozostałą kwotę urząd przeznaczył na promocję poprzez organizację Mistrzostw Europy Mężczyzn w Piłce Ręcznej (1 mln zł), organizację katowickiego etapu 72. Tour de Pologne (500 tys. zł) oraz na nagrody w konkursach promocyjnych, fotograficznych i filmowych (20 tys. zł).

Dla zobaczenia całościowego obrazu wydatków na promocję, poza kosztami opisanymi powyżej, które znajdują się w budżecie w dziale „Promocja miasta w kraju i poza granicami”, warto jeszcze zajrzeć do działu „Pozostała działalność”. Zapisano tu bowiem 100.000 zł na usługi doradcze w zakresie działań promocyjnych. W dniu dzisiejszym wysłane zostanie do urzędu pytanie, z kim podpisano umowę na tą kwotę oraz co dokładnie było/będzie za te pieniądze wykonane.

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
29 − 13 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.