Foto: Żaneta Zimon

Do 15 maja mieszkańcy Katowic mogą zgłaszać projekty zadań do Budżetu Obywatelskiego na 2015 rok. Do rozdysponowania jest 20 milionów złotych – to dwa razy więcej niż rok temu.

– W tegorocznej edycji poza projektami zadań lokalnych, przyjmowane są także projekty ogólnomiejskie, zlokalizowane na terenie więcej niż jednej jednostki pomocniczej lub też służące mieszkańcom całego miasta. Ogólna pula środków finansowych została więc podzielona w następujący sposób – 3 miliony złotych przeznaczono na realizację zadań ogólnomiejskich, a pozostałe 17 milionów –  na projekty lokalne. Podobnie jak  roku ubiegłym, każda jednostka pomocnicza posiada własną pulę pieniędzy, z którą należy się zapoznać przed zgłoszeniem wniosku lokalnego – informuje Dariusz Czapla z katowickiego magistratu.

Aby złożyć wniosek lokalny mieszkaniec musi być zameldowany na terenie danej dzielnicy i mieć przynajmniej 15 podpisów popierających inicjatywę. Jeżeli chodzi o projekty ogólnomiejskie tych podpisów musi mieć już 45.

– Nowa procedura umożliwia zgłaszanie zadań na terenach miejskich, gruntach wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz na terenach Skarbu Państwa, będących w użytkowaniu wieczystym miasta – dodaje Czapla.

Pomysłodawca we wniosku – oprócz podania szacunkowego kosztorysu czy dokładnej lokalizacji zadania – powinien uzasadnić potrzebę jego realizacji oraz wskazać potencjalnych beneficjentów. Podobnie jak w pierwszej edycji wszyscy mieszkańcy, którzy chcą uczestniczyć w Budżecie Obywatelskim, muszą mieć ukończone 16 lat.

harmonogrambudzetuobywatelskiego

1 Komentarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
7 + 2 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.