Reklama

W 2014 r. mieszkańcy Śląska zdecydowanie częściej niż pozostali polscy kierowcy dokonywali zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych przez internet, a na przeprowadzenie transakcji potrzebowali średnio mniej niż kwadrans. Jak woj. śląskie wypada na tle innych regionów kraju?

Według statystyk jednego z ubezpieczycieli, w zeszłym roku mieszkańcy Śląska częściej niż kierowcy ze zdecydowanej większości województw decydowali się na kupno polis OC i AC w sieci. Ta metoda była popularniejsza tylko wśród właścicieli samochodów z woj. mazowieckiego. Średni czas potrzebny Polakom na uzupełnienie wszystkich danych i zakończenie transakcji wyniósł w 2014 roku nieco powyżej 14 minut. Najszybsi pod tym względem byli kierowcy z woj. warmińsko-mazurskiego (niecałe 11 minut), a najwolniejsi mieszkańcy woj. lubuskiego (niemal 21 minut). Ślązacy ubezpieczali samochody w sieci w czasie prawie identycznym z krajową średnią – 14,5 minuty.

Reklama

– W woj. śląskim zakup wyłącznie obowiązkowego OC zajmuje przeciętnie ok. 13 minut, czyli o 3 mniej niż pakietu złożonego z OC oraz AC. Co ciekawe, najszybszym kierowcom udawało się ubezpieczyć swój samochód w zaledwie 5 minut. Czas przeznaczany na zakup polisy w internecie skraca się, gdy wiadomo, jaką dokładnie ochronę ma się zamiar kupić oraz gdy ma się pod ręką wszystkie niezbędne dokumenty, m.in. dowód rejestracyjny i prawo jazdy – mówi Justyna Kowalczyk, kierownik ds. sprzedaży internetowej w Liberty Ubezpieczenia.

Kto ubezpiecza samochody w sieci?

Na zakup ubezpieczenia komunikacyjnego w internecie w 2014 roku najczęściej decydowały się osoby w wieku 31-35 lat (17% wszystkich transakcji), następnie w przedziale wiekowym 36-40 lat (15%) oraz 26-30 lat (12%). Te statystyki pokrywają się z sytuacją w woj. śląskim, gdzie 16,5% ubezpieczających auta w sieci stanowili w ub.r. kierowcy w wieku 31-35 lat, 15,5% to właściciele samochodów w grupie wiekowej 36-40 lat, a 12,5% polis kupiły przed rokiem osoby z przedziału 26-30 lat.

– Struktura wiekowa kierowców ubezpieczających swoje samochody online pokrywa się z grupami wiekowymi uznawanymi za najczęściej i w najszerszym zakresie korzystające z internetu. Te osoby decydują się na wybór polis OC i AC w sieci, ponieważ nie boją się dokonywać transakcji na odległość, a także odpowiada im całodobowa dostępność produktów, oszczędność czasu oraz brak konieczności odbycia osobistego spotkania  z doradcą – wyjaśnia Justyna Kowalczyk.

Ubezpieczenia online w Polsce

Jak podaje Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) internetowym kanałem kupowanych jest w Polsce kilka milionów ubezpieczeń rocznie, przeważnie komunikacyjnych, czyli OC oraz autocasco. Możliwość zakupu polis przez internet istnieje w Polsce od 12 lat – w tym czasie rynek dynamicznie rósł, by w ostatnich dwóch latach ustabilizować się. Wciąż jednak daleko mu do poziomu Wielkiej Brytanii, gdzie na odległość zawieranych jest aż 30% wszystkich ubezpieczeń.

liberty

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
12 + 5 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.