Katowicki magistrat ogłosił przetarg na oferty dotyczące kampanii zewnętrznej pt. „Katowice. Dla odmiany”. Zamówienie to ma wyłonić podmiot, którzy przygotuje dla miasta kampanię promocyjną. Do wzięcia przeszło 200 tysięcy złotych.
Jak można przeczytać w dokumentacji przetargowej Urząd Miasta Katowice ma zamiar przeprowadzić kampanię reklamową z wykorzystaniem, jak to ujęto, „nowych lub oryginalnych rozwiązań, idei, podejścia do tematu prezentacji Katowic”. Głównym założeniem kampanii ma być zaprezentowanie pozytywnych zmian zachodzących w Katowicach. W związku z tym przed firmami, które chcą starać się o zlecenie tego zadania stoi spore wyzwanie.
Dozwolone przez Urząd Miasta zostały takie formy promocji jak: strony internetowe, spoty telewizyjne, reklamy przed seansami filmowymi w kinach, w prasie, a nawet w pociągach. Przed wykonawcą także wyzwanie stworzenia hasła reklamowego dla kampanii oraz tzw. „„big idea”, czyli wyróżnika, cechy charakterystycznej tych działań. Oferta musi również zawierać projekty filmów, które zostaną opublikowane w serwisie Youtube, a także wyświetlone w jednej z ogólnopolskich telewizji, projekt reklamy w opiniotwórczym czasopiśmie. Oferenci muszą pamiętać, że ich projekty muszą być zgodne ze strategią promocji miasta.
Każdy oferent musi potwierdzić swoje zainteresowanie wzięciem udziały w przetargu wnosząc wadium wynoszące 10 000 zł, a same oferty można składać do 08 grudnia 2014.