Reklama

Przez ostatni miesiąc zarządca autostrady A4 Katowice-Kraków wspólnie z funkcjonariuszami Komisariatu Autostradowego Policji w Krakowie edukował kierowców w zakresie bezpiecznego użytkowania telefonów komórkowych.

W ramach akcji „Bądź #smA4rt, jedź bezpiecznie!” policjanci patrolujący A4 Katowice-Kraków zatrzymując pojazdy do kontroli wręczyli kierowcom i pasażerom blisko 1000 poręcznych poradników. Kierowcy mogli się z nich dowiedzieć, jakie zachowania dotyczące użytkowania telefonu zwiększą ich bezpieczeństwo, np. korzystanie z zestawów głośnomówiących, czy też korzystanie ze specjalnych uchwytów na telefon. Mogli zdobyć również wiedzę, jakich zachowań powinni unikać, np. pisania wiadomości tekstowych podczas jazdy samochodem, czy zakładania słuchawek zestawu słuchawkowego na oboje uszu. Książeczki zawierały rady również dla pasażerów, zachowania których też wpływają na bezpieczeństwo kierującego samochodem.

Reklama

– Smartfony pozwalają na bycie „on-line” zasadniczo w każdym miejscu, w tym również… za kierownicą samochodu. Skutkiem tego coraz częstszego zjawiska może być brak koncentracji kierowców na drodze, co nie pozostaje bez wpływu na ich bezpieczeństwo oraz pozostałych użytkowników dróg. Nie od dziś wiadomo, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć, dlatego też funkcjonariusze policji wolą edukować kierowców i w ten sposób wpływać na zmianę ich zachowań, niż wręczać im mandaty. Liczymy, że to przyjemniejsze dla nas i kierowców działanie będzie skuteczniejsze – mówi podinsp. Krzysztof Lis, Komendant Komisariatu Autostradowego Policji w Krakowie.

Oprócz katalogów z poradami kierowcy podróżujący A4 Katowice-Kraków otrzymywali na Placach Poboru Opłat ulotki z wybranymi wskazówkami, jak bezpiecznie korzystać z telefonu podczas podróży oraz jak aktywnie włączyć się do akcji. Kampanii została dedykowana strona internetowa pod adresem: www.badzsmart.pl, na której internauci mogli zapoznać się z filmem promującym kampanię, wynikami badań, poradami dla kierowców i pasażerów oraz ciekawymi informacjami dotyczącymi użytkowania telefonów podczas jazdy również w innych krajach.

– W kampanię „Bądź #smA4rt, jedź bezpiecznie!” najliczniej zaangażowali się młodzi kierowcy, czyli grupa, która zgodnie z wynikami badania** najczęściej używa smartfonów podczas jazdy w sposób nierozważny. Dysponując wiedzą, że na nic zdają się w tym przypadku kary finansowe (zaledwie jeden procent kierowców przestało korzystać z telefonów komórkowych prowadząc samochód po otrzymaniu za to mandatu), doszliśmy do wniosku, że skuteczniejszym sposobem dotarcia do niefrasobliwych kierowców i nakłonienia ich do zmiany zachowań będą apele bliskich, których zaprosiliśmy do udziału w akcji – mówi Rafał Czechowski, rzecznik SAM S.A.

W ramach kampanii internauci zachęcali kierowców do rozważnego korzystania z telefonów podczas jazdy samochodem. Opracowali oni krótkie komunikaty apelujące o odpowiedzialne użytkowanie telefonów, a następnie, za pomocą udostępnionej aplikacji, przesyłali wiadomości do swoich bliskich, czyli członków rodzin, przyjaciół prosząc ich o bezpieczną jazdę. Najczęściej przesyłanymi komunikatami były: „Ktoś bardziej czeka na Ciebie, niż na Twoją wiadomość” oraz „Wolę usłyszeć „Kocham Cię” w domu, niż przez słuchawkę telefonu”.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
3 − 2 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.