Katowice podobnie jak wiele innych miast mają swój informator miejski. Samo wydawanie i kolportaż miesięcznika „Nasze Katowice” tylko w tym roku będzie kosztowało budżet miasta ponad 196 tys. złotych. To jednak nie jedyne koszty wydawania informatora, który można otrzymać za darmo w kilku punktach miasta.
Koszt wydruku i kolportażu miesięcznika „Nasze Katowice” w 2014 roku to 196 308 zł brutto. Koszt jednego numery to 16 359 zł.
W magistracie zatrudniono dwóch urzędników na stanowisku inspektora, którzy przygotowują teksty do gazety oraz osobę z zewnątrz, która świadczy usługi doradcze. – Łączne wynagrodzenie zespołu redakcyjnego wynosi 9 969,80 zł brutto – informuje Waldemar Bojarun, naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta Katowice. Rocznie to ponad 119 tys. złotych.
– Zadania związane z przygotowaniem kolejnych wydań „Naszych Katowic” nie są jedynym obowiązkiem zatrudnionych w tym celu osób. Nie jest jednak możliwe wskazanie konkretnego udziału zadań redakcyjnych w ogólnej liczbie obowiązków tych pracowników, gdyż jest to uzależnione od indywidualnego zaangażowania w bieżące projekty promocyjne – tłumaczył podział obowiązków w piśmie naczelnik Wydziału Promocji.
Jednak wydruk, kolportaż gazety i zespół redakcyjny to nie jedyne koszty wydawania gminnej gazety. Na korektę tekstu i adjustację w tym roku miasto wyda 4 244 zł, co tak na prawdę jest najmniejszym kosztem prowadzenia własnej gazety. W sumie z budżetu miasta na „Nasze Katowice” rocznie gmina wydaje ponad 319 tys. złotych.