Urząd Miasta Katowice ogłosił nabór do nowo powstającej Rady Seniorów Miasta Katowice. Kandydatów mogą zgłaszać organizacje pozarządowe działające na rzecz osób w wieku senioralnym, kluby seniora, uniwersytety trzeciego wieku i inne podmioty działające na rzecz osób starszych. Mają na to 14 dni.
Urząd Miasta Katowice opublikował w dniu dzisiejszym ogłoszenie o naborze członków do Rady Seniorów Miasta Katowice. Rada ma być zespołem o charakterze doradczym, konsultacyjnym i inicjatywnym, który w oparciu o zasoby wiedzy i doświadczenia środowiska osób starszych ma współpracować z władzami miasta Katowice w obszarze spraw lokalnych, w szczególności dotyczących planowania i realizacji polityki senioralnej.
Zgodnie z uchwałą rady miasta, w skład Rady Seniorów wchodzić mają przedstawicie seniorów, którzy ukończyli 60 lat i więcej oraz przedstawiciele zgłoszeni przez: organizacje pozarządowe działające na rzecz osób w wieku senioralnym, kluby seniora, uniwersytety trzeciego wieku i inne podmioty działające na rzecz osób starszych w Katowicach.
Rada Seniorów ma liczyć 13 osób. Jej członków wybiorą przedstawiciele katowickich organizacji pozarządowych w drodze głosowania spośród osób, które zgłoszą swoją kandydaturę w ogłoszonym naborze.
Żeby zgłosić kandydata do rady należy wypełnić kartę zgłoszeniową i dostarczyć ją do Urzędu Miasta Katowice w terminie do 22 września 2014 r.
Więcej informacji, w tym formularz karty zgłoszeniowej, można znaleźć na stronie urzędu miasta.