FOTO: Infokatowice.pl
Reklama

Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach odbiera rocznie 780 tys. telefonów. Co czwarta rozmowa kończy się wysłaniem karetki. Stąd wziął się pomysł kampanii Ratujemy życie, nie leczymy.

– Co czwarty telefon, który do nas dzwoni, kończy się wysłaniem karetki. Wiele osób kontaktuje się z nami w błahej sprawie. Stąd uważamy, że istnieje potrzeba edukacji społecznej na temat zadań pogotowia. Trzeba uświadamiać, że to nie przychodnia na kółkach – powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Artur Borowicz Dyrektor Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach.

Zadaniem Ratowników Medycznych jest udzielenie pierwszej pomocy, wykonanie podstawowych badań typu spirometria, badanie cukru, mierzenie ciśnienia itp. Należy pamiętać, że ratownik medyczny nie wypisuje recept. Kiedy więc powinniśmy wzywać pogotowie? – Tylko w przypadkach nagłych i ostrych. W innym przypadku może nas zabraknąć wtedy, kiedy jesteśmy naprawdę potrzebni – podkreśla Borowicz.

Na spotkania mówiono także, w jaki sposób należy wzywać pogotowie. – Jeżeli jesteśmy w miejscu, gdzie wydarzył się wypadek, to dzwonimy i podajemy od razu adres, a potem przechodzimy do informacji o stanie poszkodowanych. Jest to ważne, ponieważ gdyby telefon nam się rozładował, to ratownicy medyczni mają informację, gdzie ranni potrzebują pomocy – mówił Borowicz.

Od 4 do 26 września w prasie regionalnej i lokalnej oraz na portalach internetowych będą się ukazywać artykuły na temat zadań pogotowia, fotoreportaże z akcji ratunkowych. Kampania odbywać się będzie na terenie całego Województwa Śląskiego.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.