Mieszkańcy Katowic / Dawid Ślusarczyk / Infokatowice.pl
Reklama

Jeszcze tylko do 18 lipca trzeba będzie występować o zgodę na organizowanie zbiórki publicznej, a potem przed właściwym urzędem się z niej rozliczyć. Nowe przepisy likwidują również wymóg opłaty skarbowej od zbiórki oraz publikację sprawozdania w prasie – Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji szacuje, że organizacje dobroczynne zaoszczędzą na zmianach ponad 3 mln złotych.

Z dniem 18 lipca nie będzie już wydawania urzędowych zgód na zbiórki publiczne. Te realizowane elektronicznie nie będą wymagały żadnych dodatkowych formalności, bo przepływ pieniędzy jest rejestrowany. Zbiórki organizowane w przestrzeni publicznej – czy to pieniężne, czy darów będą wymagały jedynie zgłoszenia na ogólnopolskim portalu Zbiórki.gov.pl. Zgłoszenia można dokonać mailem, na portalu będą również publikowane sprawozdania ze zbiórek.

Reklama

Dziś trzeba czekać na wydanie pozwolenia na zbiórkę 30 dni, po wejściu w życie nowych przepisów informacje o zbiórce na portalu pojawią się w ciągu 3 dni – jeżeli zgłoszenie odbywało się drogą elektroniczną. W ciągu 7 dni jeżeli zgłoszenie nastąpi pocztą tradycyjną.

Zlikwidowano także, opłatę skarbową – 84zł od zbiórki, co ma pozwolić zaoszczędzić organizacjom dobroczynnym 300 tys. złotych – szacuje MAiC. Zlikwidowano również wymóg ogłaszania w prasie sprawozdania ze zbiórki, to według szacunków ministerstwa ma przynieść oszczędności rzędu 3 mln złotych.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Solve : *
16 + 6 =


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.