Urząd Marszałkowski rozpoczął kampanie promującą atrakcyjność naszego regionu pod względem inwestycyjnym. Ogólnopolska kampania „Śląskie. Tu się inwestuje” ruszyła z okazji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Niestety, kampania raczej ominie część uczestników EKG, bo spot promocyjny za bagatela 90 tys. złotych został przygotowany tylko w języku polskim.
– Jest to idealny moment na rozpoczęcie działań promujących, ponieważ 7 maja rozpoczyna się Europejski Kongres Gospodarczy, najważniejsza impreza gospodarcza Europy Centralnej, która stwarza nam możliwość dotarcia do kilkudziesięciu tysięcy osób opiniotwórczych i decyzyjnych oraz wzbudza zainteresowanie mediów, zdominowanych w tym czasie przez informacje ekonomiczne – mówi Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Gospodarki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej w Urzędzie Marszałkowskim.
Kampania przeprowadzana zarówno w telewizji jak i internecie ma promować region m.in. wśród uczestników EKG, w którym bierze udział około 6 tys. osób ze świata polityki, biznesu i nauki. Urząd Marszałkowski na emisje spotu przeznaczył 650 tys. złotych
– Wyniki raportów są dla nas więcej niż zadowalające, ponieważ świadczą o tym, że dla inwestorów zagranicznych nasz region jawi się jako atrakcyjne miejsce lokowania kapitału z gwarancją przyszłych efektów ekonomicznych – mówi Arkadiusz Chęciński, członek Zarządu Województwa Śląskiego.
– Jak wynika z raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową „Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski 2013”, Śląskie jest najlepszym regionem lokowania kapitału oraz liderem atrakcyjności gospodarczej w naszym kraju – czytamy w komunikacie na stronie Urzędu Marszałkowskiego.