Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach odbiera rocznie 780 tys. telefonów. Co czwarta rozmowa kończy się wysłaniem karetki. Stąd wziął się pomysł kampanii Ratujemy życie, nie leczymy.
– Co czwarty telefon, który do nas dzwoni, kończy się wysłaniem karetki. Wiele osób kontaktuje się z nami w błahej sprawie. Stąd uważamy, że istnieje potrzeba edukacji społecznej na temat zadań pogotowia. Trzeba uświadamiać, że to nie przychodnia na kółkach – powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Artur Borowicz Dyrektor Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach.
Zadaniem Ratowników Medycznych jest udzielenie pierwszej pomocy, wykonanie podstawowych badań typu spirometria, badanie cukru, mierzenie ciśnienia itp. Należy pamiętać, że ratownik medyczny nie wypisuje recept. Kiedy więc powinniśmy wzywać pogotowie? – Tylko w przypadkach nagłych i ostrych. W innym przypadku może nas zabraknąć wtedy, kiedy jesteśmy naprawdę potrzebni – podkreśla Borowicz.
Na spotkania mówiono także, w jaki sposób należy wzywać pogotowie. – Jeżeli jesteśmy w miejscu, gdzie wydarzył się wypadek, to dzwonimy i podajemy od razu adres, a potem przechodzimy do informacji o stanie poszkodowanych. Jest to ważne, ponieważ gdyby telefon nam się rozładował, to ratownicy medyczni mają informację, gdzie ranni potrzebują pomocy – mówił Borowicz.
Od 4 do 26 września w prasie regionalnej i lokalnej oraz na portalach internetowych będą się ukazywać artykuły na temat zadań pogotowia, fotoreportaże z akcji ratunkowych. Kampania odbywać się będzie na terenie całego Województwa Śląskiego.































